Gaidifer d'Avion

http://dbpedia.org/resource/Gaidifer_d'Avion an entity of type: Thing

Gaidifer (Gadifer) d'Avion (fl. 1230–1250) fue un trovador arrasiano de Avion. Ingresó a la Iglesia católica y se asoció con poetas de la llamada "Escuela de Arras".​ Gaidifer tuvo buenas conexiones con los poetas de su época. Fue demandado en dos jeux partis por los trovadores Perrin d'Angicourt y y el banquero . Gaidifer era un juez de y en otros dos jeux partis. rdf:langString
Gaidifer (Gadifer) d'Avion (fl. 1230–50) was an Artesian trouvère from Avion. He entered the Church and was associated with the poets of the so-called "School of Arras". Gaidifer was well-connected to contemporary poets. He was a respondent to Jehan Bretel in two jeux partis judged by the trouvères Perrin d'Angicourt and Jehan le Cuvelier d'Arras and the banker . Gaidifer was a judge of Jehan de Grieviler and Robert de Castel in two other jeux partis. rdf:langString
Gaidifer d'Avion o Gadifer d'Avion (... – ...; fl. 1230-1250) è stato un troviero artesiano originario di Avion.Entra nella Chiesa e viene associato ai poeti della cosiddetta "Scuola di Arras". Gaidifer era ben interrelato ai poeti contemporanei ed è stato interlocutore di Jehan Bretel in due jeux partis giudicati dai trovieri e Jehan le Cuvelier d'Arras e il banchiere . Gaidifer fu giudice di Jehan de Grieviler e Robert de Castel in due altri jeux partis. rdf:langString
rdf:langString Gaidifer d'Avion
rdf:langString Gaidifer d'Avion
rdf:langString Gaidifer d'Avion
xsd:integer 19965590
xsd:integer 1006510577
rdf:langString Gaidifer (Gadifer) d'Avion (fl. 1230–50) was an Artesian trouvère from Avion. He entered the Church and was associated with the poets of the so-called "School of Arras". Gaidifer was well-connected to contemporary poets. He was a respondent to Jehan Bretel in two jeux partis judged by the trouvères Perrin d'Angicourt and Jehan le Cuvelier d'Arras and the banker . Gaidifer was a judge of Jehan de Grieviler and Robert de Castel in two other jeux partis. Besides his two jeux, Gaidifer wrote seven chanson courtoises, six of which appear only in the . His style is described as "sharply circumscribed": all his poems are isometric and octo- or decasyllabic. All his simple melodies are in bar form, but spanning wide ranges (often an octave or higher). In Tant ai d'amours, which served as a model for Lambert Ferri (J'ai tant d'amours apris et entendu) and Adam de la Bassée (Ave rosa rubens et tenera), there is repetition in the cauda. One piece, Tout me samble, does not survive with its music.
rdf:langString Gaidifer (Gadifer) d'Avion (fl. 1230–1250) fue un trovador arrasiano de Avion. Ingresó a la Iglesia católica y se asoció con poetas de la llamada "Escuela de Arras".​ Gaidifer tuvo buenas conexiones con los poetas de su época. Fue demandado en dos jeux partis por los trovadores Perrin d'Angicourt y y el banquero . Gaidifer era un juez de y en otros dos jeux partis. Además de sus dos jeux, Gaidifer escribió siete chanson courtoises, seis de las cuales aparecen sólo en el Rome Chansonnier. Su estilo es descrito como «incisivamente circunscrito»: todos sus poemas son y octosílabos o decasílabos. Sus melodías simples están en forma bar, pero abarcan amplios rangos (a menudo una octava o más). En Tant ai D'Amours, que sirvió como modelo para (J'ai tant d'amours apris et entendu) y (Ave rosa rubens et tenera), hay repetición en la cauda. Una sola pieza, Tout me samble no sobrevivió con su música.
rdf:langString Gaidifer d'Avion o Gadifer d'Avion (... – ...; fl. 1230-1250) è stato un troviero artesiano originario di Avion.Entra nella Chiesa e viene associato ai poeti della cosiddetta "Scuola di Arras". Gaidifer era ben interrelato ai poeti contemporanei ed è stato interlocutore di Jehan Bretel in due jeux partis giudicati dai trovieri e Jehan le Cuvelier d'Arras e il banchiere . Gaidifer fu giudice di Jehan de Grieviler e Robert de Castel in due altri jeux partis. Oltre ai suoi due jeux, Gaidifer ha scritto sette chanson courtoises, sei delle quali appaiono solo nel . Il suo stile viene descritto come "nettamente circoscritto": tutti i suoi componimenti poetici sono isometrici e ottosillabici o decasillabici. Tutte le sue melodie semplici sono nella forma bar, ma si estendeno ampiamente (spesso un'ottava o anche più). In Tant ai d'amours, utilizzata come modello da Lambert Ferri (in J'ai tant d'amours apris et entendu) e da (in Ave rosa rubens et tenera), vi è ripetizione nella . Il brano, Tout me samble, non ha conservato la sua notazione musicale.
xsd:nonNegativeInteger 2190

data from the linked data cloud