Austin 16

http://dbpedia.org/resource/Austin_16 an entity of type: Thing

The Austin Sixteen Light Six is a British car that was made by Austin from 1927. Announced in October 1927, the first deliveries were planned for March 1928. To distinguish the car from the smaller engined models in the range a plated Austin Six script was fixed to the radiator grille. rdf:langString
L' Austin 16 légère 6 est une voiture britannique qui a été construite par Austin à partir de 1927. Annoncée en octobre 1927, les premières livraisons furent prévues pour le mois de mars 1928. Pour distinguer la voiture de modèles de plus petite cylindrée dans la gamme, une plaque Austin Six a été fixée à la grille du radiateur. rdf:langString
La 16 è un'autovettura prodotta dall'Austin dal 1927 al 1936. Il nome "16" è stato in seguito riutilizzato per l'Austin 16 hp, che venne prodotta dopo la seconda guerra mondiale. L'Austin 16 è stata introdotta in versione berlina nel 1927. Nella gamma offerta dall'Austin si posizionò sopra modelli 7 e 12, ma più in basso della 20, che aveva infatti un motore da 3,6 litri di cilindrata. I tipi di carrozzeria offerti furono la berlina Berkeley quattro porte, la limousine Iver quattro porte, la torpedo due e quattro porte, il coupé e la berlina Burnham. rdf:langString
rdf:langString Austin 16
rdf:langString Austin 16
rdf:langString Austin 16
rdf:langString Austin Sixteen Light Six
<cubicCentimetre> 2510.0
rdf:langString Austin 18 hp engine
rdf:langString Austin Sixteen Light Six
rdf:langString Austin Sixteen engine
rdf:langString Light Six 2249 cc
xsd:integer 872089
xsd:integer 1078029556
rdf:langString side-by-side valves, tappet covers may be easily removed, timing is driven by chain
<second> 248.0 112.0
rdf:langString most popular:
rdf:langString saloon—Burnham —> Westminster
rdf:langString see detail in text
rdf:langString tourer—Open Road
rdf:langString Sixteen Light Six Burnham saloon 1929
xsd:integer 2249
rdf:langString detachable, pistons are aluminium
rdf:langString @2,400 rpm
rdf:langString @2,600 rpm
rdf:langString Tax horsepower 15.96
rdf:langString Tax horsepower 17.9
rdf:langString none
xsd:integer 1927
rdf:langString late 1927 – 1937
rdf:langString mid-1934 – 1939
rdf:langString see Austin 18
rdf:langString uk
rdf:langString Austin Eighteen 1938-39
rdf:langString single plate dry clutch, gearbox 4-speed manual fitted behind with a locomotive contracting brake. Drive is taken by an open propeller shaft at the front by a Hardy type joint and rear by a metal universal to the three quarter floating back axle
rdf:langString Chassis only
rdf:langString Windsor saloon
rdf:langString York long wheelbase saloon
rdf:langString The Austin Sixteen Light Six is a British car that was made by Austin from 1927. Announced in October 1927, the first deliveries were planned for March 1928. To distinguish the car from the smaller engined models in the range a plated Austin Six script was fixed to the radiator grille.
rdf:langString L' Austin 16 légère 6 est une voiture britannique qui a été construite par Austin à partir de 1927. Annoncée en octobre 1927, les premières livraisons furent prévues pour le mois de mars 1928. Pour distinguer la voiture de modèles de plus petite cylindrée dans la gamme, une plaque Austin Six a été fixée à la grille du radiateur.
rdf:langString La 16 è un'autovettura prodotta dall'Austin dal 1927 al 1936. Il nome "16" è stato in seguito riutilizzato per l'Austin 16 hp, che venne prodotta dopo la seconda guerra mondiale. L'Austin 16 è stata introdotta in versione berlina nel 1927. Nella gamma offerta dall'Austin si posizionò sopra modelli 7 e 12, ma più in basso della 20, che aveva infatti un motore da 3,6 litri di cilindrata. Il motore, a sei cilindri, possedeva una cilindrata di 2.249 cm³ ed era a valvole laterali. Questo propulsore aveva delle similitudini con quello montato sull'Austin 20, come la catena di distribuzione montata sul retro del monoblocco. La meccanica del modello era moderna, con il suo cambio manuale a quattro rapporti montato in blocco con il motore, e le sospensioni che erano formate da molle a balestra. Il vetro di sicurezza fu installato nel 1929. Nel 1934 la terza e la quarta marcia del cambio diventarono sincronizzate, e nel contempo venne lanciata l'Austin 18, che possedeva un motore più grande, più precisamente 2.511 cm³. Tra il 1934 ed il 1936 fu disponibile il cambio automatico, ma non fu installato su molti esemplari. I tipi di carrozzeria offerti furono la berlina Berkeley quattro porte, la limousine Iver quattro porte, la torpedo due e quattro porte, il coupé e la berlina Burnham. Il modello raggiungeva la velocità massima di 97 km/h ed aveva un consumo medio di carburante di 13 L/100 km, che dipendeva dal tipo di carrozzeria della vettura.
rdf:langString cast iron, alloy crankcase, crankshaft runs in 8 bearings
rdf:langString cast iron, cast in one piece with crankcase, crankshaft runs in 4 bearings, it is counter-balanced and has a vibration damper. Engine mountings employ rubber bushes within bosses secured to flat steel plates bolted to the cylinder casting.
rdf:langString Straight 6-cylinder
rdf:langString radiator, fan, cooling water is circulated by a pump forward of the timing on the nearside
rdf:langString single down-draught carburettor supplied by Autovac which draws from a reservoir beneath the driver's seat, ignition by magneto driven by chain placed behind the timing, dynamo driven by same chain
rdf:langString single carburettor supplied by Autovac which draws from a reservoir beneath the driver's seat, ignition by magneto driven by chain placed behind the timing, dynamo driven by same chain
rdf:langString petrol
rdf:langString lubrication by forced feed, filler on the offside
<millimetre> 2844.8
xsd:nonNegativeInteger 18868
xsd:gYear 1937
xsd:gYear 1927
xsd:string single plate dry clutch, gearbox 4-speed manual fitted behind with a locomotive contracting brake. Drive is taken by an open propeller shaft at the front by a Hardy type joint and rear by a metal universal to the three quarter floating back axle
xsd:double 2.8448

data from the linked data cloud