Airlines PNG Flight 4684
http://dbpedia.org/resource/Airlines_PNG_Flight_4684 an entity of type: WikicatAviationAccidentsAndIncidentsIn2009
Airlines PNG Flight 4684 (CG4682/TOK4684) was a scheduled domestic passenger flight operated by Papua New Guinean airliner Airlines PNG, flying from Jacksons International Airport in Papua New Guinea's capital Port Moresby to Kokoda Airport in Oro Province, Papua New Guinea. On 11 August 2009, the aircraft operating the flight, a de Havilland Canada Twin Otter, crashed into a forest in Kokoda Valley, a popular trekking site in Papua New Guinea, while carrying 13 people in bad weather. A search and rescue operation was conducted by authorities and found the wreckage of the crashed plane on the next day, 12 August 2009. The aircraft was severely damaged, and searchers found no signs of life. Papua New Guinean Search and Rescue Agency then announced that everyone on board was killed instantly
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Il volo PNG Air 4684 (CG4682/TOK4684) era un volo di linea passeggeri nazionale dall'aeroporto di Port Moresby, nella capitale Port Moresby, all', nella provincia di Oro, Papua Nuova Guinea. L'11 agosto 2009, l'aereo che operava il volo, un de Havilland Canada DHC-6 Twin Otter, si schiantò in una foresta nella Kokoda Valley, un popolare sito di trekking in Papua Nuova Guinea, mentre trasportava 13 persone. Un'operazione di ricerca e soccorso venne condotta dalle autorità che trovarono il relitto dell'aereo precipitato il giorno successivo, il 12 agosto 2009. L'aereo era stato polverizzato dall'impatto e i ricercatori non trovarono segni di vita. L'agenzia di ricerca e salvataggio della Papua Nuova Guinea annunciò quindi che tutti a bordo erano morti sul colpo nell'incidente.
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Volo PNG Air 4684
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A De Havilland Canada DHC-6-300 Twin Otter, similar type of the crashed plane
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Controlled flight into terrain due to pilot error
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Airlines PNG Flight 4684 (CG4682/TOK4684) was a scheduled domestic passenger flight operated by Papua New Guinean airliner Airlines PNG, flying from Jacksons International Airport in Papua New Guinea's capital Port Moresby to Kokoda Airport in Oro Province, Papua New Guinea. On 11 August 2009, the aircraft operating the flight, a de Havilland Canada Twin Otter, crashed into a forest in Kokoda Valley, a popular trekking site in Papua New Guinea, while carrying 13 people in bad weather. A search and rescue operation was conducted by authorities and found the wreckage of the crashed plane on the next day, 12 August 2009. The aircraft was severely damaged, and searchers found no signs of life. Papua New Guinean Search and Rescue Agency then announced that everyone on board was killed instantly in the crash. The Accident Investigation Commission (AIC) investigated the cause of the crash and released its final report, concluding that the plane crashed due to pilot error. The plane deviated from its original flight path and the visual reference in Kokoda Gap was obscured by clouds, causing the pilots to not be aware of their proximity with the ground. The AIC classified the accident as controlled flight into terrain.
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Il volo PNG Air 4684 (CG4682/TOK4684) era un volo di linea passeggeri nazionale dall'aeroporto di Port Moresby, nella capitale Port Moresby, all', nella provincia di Oro, Papua Nuova Guinea. L'11 agosto 2009, l'aereo che operava il volo, un de Havilland Canada DHC-6 Twin Otter, si schiantò in una foresta nella Kokoda Valley, un popolare sito di trekking in Papua Nuova Guinea, mentre trasportava 13 persone. Un'operazione di ricerca e soccorso venne condotta dalle autorità che trovarono il relitto dell'aereo precipitato il giorno successivo, il 12 agosto 2009. L'aereo era stato polverizzato dall'impatto e i ricercatori non trovarono segni di vita. L'agenzia di ricerca e salvataggio della Papua Nuova Guinea annunciò quindi che tutti a bordo erano morti sul colpo nell'incidente. La (AIC) indagò sulle cause dell'incidente e pubblicò il suo rapporto finale, concludendo che l'aereo si era schiantato a causa di un errore del pilota. L'aereo aveva deviato dal suo percorso di volo originale e il riferimento visivo era stato oscurato dalle nuvole, facendo sì che i piloti non si rendessero conto della loro vicinanza con il suolo. L'AIC classificò l'incidente come volo controllato contro il suolo.
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