Vittore Gambello

http://dbpedia.org/resource/Vittore_Gambello an entity of type: Thing

Vittore Gambello (1460–1537) was an Italian sculptor and medallist. Gambello was born in Venice, and initially studied drawing under Giovanni Bellini. He was first noted for his work with medals. Gambello was granted the title "Maestro della Stampe" at the Venetian Mint in 1484. Instead of using the established techniques of casting medals in sand or using the lost-wax process, he perfected a method for stamping medals in high relief. This led to the ability to get more detail and create larger production runs.Some of his works reside at the Cleveland Museum of Art. rdf:langString
Vittore Gambello (Venezia, 1460 – 1537) è stato uno scultore e medaglista italiano. Gambello inizialmente studiò il disegno sotto Giovanni Bellini. Iniziò ad acquisire fama con la creazione di medaglie. Gambello ebbe il titolo di "Maestro della Stampe" alla zecca di Venezia in 1484. rdf:langString
rdf:langString Vittore Gambello
rdf:langString Vittore Gambello
xsd:integer 21005731
xsd:integer 1085540885
rdf:langString Vittore Gambello (1460–1537) was an Italian sculptor and medallist. Gambello was born in Venice, and initially studied drawing under Giovanni Bellini. He was first noted for his work with medals. Gambello was granted the title "Maestro della Stampe" at the Venetian Mint in 1484. Instead of using the established techniques of casting medals in sand or using the lost-wax process, he perfected a method for stamping medals in high relief. This led to the ability to get more detail and create larger production runs.Some of his works reside at the Cleveland Museum of Art.
rdf:langString Vittore Gambello (Venezia, 1460 – 1537) è stato uno scultore e medaglista italiano. Gambello inizialmente studiò il disegno sotto Giovanni Bellini. Iniziò ad acquisire fama con la creazione di medaglie. Gambello ebbe il titolo di "Maestro della Stampe" alla zecca di Venezia in 1484. Invece di usare la tecnica consolidata di fondere le medaglie nella sabbia o usando quella della cera a perdere, perfezionò un metodo per coniare le medaglie con un notevole rilievo, simile a quella usata per coniare monete. Di conseguenza si ebbe una migliore definizione dei dettagli e la possibilità di una produzione più ampia.
xsd:nonNegativeInteger 1902

data from the linked data cloud