User error
http://dbpedia.org/resource/User_error an entity of type: Abstraction100002137
A user error is an error made by the human user of a complex system, usually a computer system, in interacting with it. Although the term is sometimes used by human–computer interaction practitioners, the more formal human error term is used in the context of human reliability. The term can also be used for non-computer-related mistakes.
rdf:langString
ID-Ten-T Error (anche come ID10T e ID107) è un termine usato talvolta dai sistemisti e dagli operatori di computer esperti per descrivere un errore dell'utente, un problema che è attribuito all'ignoranza dell'utente piuttosto che a un malfunzionamento del software o dell'hardware. Il codice è una velata facezia: quando ID-ten-T è scritto ID10T diventa la parola "idiot" (idiota) in linguaggio l33t (anche se l'uso del l33t proviene dalla cultura geek). È anche conosciuto come un errore Ten-T error o ID:10t error.
rdf:langString
rdf:langString
ID10T
rdf:langString
User error
xsd:integer
2789721
xsd:integer
1124334901
rdf:langString
A user error is an error made by the human user of a complex system, usually a computer system, in interacting with it. Although the term is sometimes used by human–computer interaction practitioners, the more formal human error term is used in the context of human reliability. Related terms such as PEBMAC ("problem exists between monitor and chair"), identity error or ID-10T/1D-10T error ("idiot error"), PICNIC ("problem in chair, not in computer"), IBM error ("idiot behind machine error") and other similar phrases are also used as slang in technical circles with derogatory meaning. This usage implies a lack of computer savviness, asserting that problems arising when using a device are the fault of the user. Critics of the term argue that the problems are caused instead by a device that does not take into account human limitations and is thus designed in a way that induces errors. The term can also be used for non-computer-related mistakes.
rdf:langString
ID-Ten-T Error (anche come ID10T e ID107) è un termine usato talvolta dai sistemisti e dagli operatori di computer esperti per descrivere un errore dell'utente, un problema che è attribuito all'ignoranza dell'utente piuttosto che a un malfunzionamento del software o dell'hardware. Il codice è una velata facezia: quando ID-ten-T è scritto ID10T diventa la parola "idiot" (idiota) in linguaggio l33t (anche se l'uso del l33t proviene dalla cultura geek). È anche conosciuto come un errore Ten-T error o ID:10t error. Il suo utilizzo storico (risalente a circa il 1995) risale ai casi in cui il personale di supporto telefonico istruiva i clienti ad inserire la linea id=10t nel loro file config.sys. Alcuni casi noti di questa pratica sono quelli di un utente che confondeva il cassetto del CD-ROM per un portabicchieri, e di un altro che chiedeva dove si trovasse il tasto "any key" (ovvero "qualunque tasto"). Comunque, una varietà di stupidaggini o ignoranza induceva a descrivere i problemi come errori ID10T.
xsd:nonNegativeInteger
14585