The Wilderness Downtown
http://dbpedia.org/resource/The_Wilderness_Downtown an entity of type: Artifact100021939
The Wilderness Downtown è un video interattivo creato e diretto da Chris Milk, fotografo e regista di video musicali, ideato per mostrare le capacità di Google Chrome. Il progetto è stato costruito in linguaggio HTML5 da Google con la collaborazione della , casa di produzione multimediale, attingendo a Street View di Google Maps. La colonna sonora del video è il singolo We Used to Wait degli Arcade Fire, che oltre ad entrare tra i "30 migliori video di sempre" redatta dal TIME, ha vinto un premio al Grand Prix della pubblicità di Cannes nella categoria "Cyber".
rdf:langString
"The Wilderness Downtown" is an interactive multimedia video coded in HTML5 and was published to show off the capabilities of the then new Google Chrome browser. Directed by music video director Chris Milk and involving the work of a number of Google employees led by Aaron Koblin as well as digital production company B-Reel, it features the song "We Used to Wait" from the Arcade Fire album The Suburbs. It was one of three Grand Prix winners at the 2011 Cannes advertising awards in the Cyber category.
rdf:langString
rdf:langString
The Wilderness Downtown
rdf:langString
The Wilderness Downtown
xsd:integer
28726646
xsd:integer
1040647515
rdf:langString
The Wilderness Downtown è un video interattivo creato e diretto da Chris Milk, fotografo e regista di video musicali, ideato per mostrare le capacità di Google Chrome. Il progetto è stato costruito in linguaggio HTML5 da Google con la collaborazione della , casa di produzione multimediale, attingendo a Street View di Google Maps. La colonna sonora del video è il singolo We Used to Wait degli Arcade Fire, che oltre ad entrare tra i "30 migliori video di sempre" redatta dal TIME, ha vinto un premio al Grand Prix della pubblicità di Cannes nella categoria "Cyber".
rdf:langString
"The Wilderness Downtown" is an interactive multimedia video coded in HTML5 and was published to show off the capabilities of the then new Google Chrome browser. Directed by music video director Chris Milk and involving the work of a number of Google employees led by Aaron Koblin as well as digital production company B-Reel, it features the song "We Used to Wait" from the Arcade Fire album The Suburbs. It was one of three Grand Prix winners at the 2011 Cannes advertising awards in the Cyber category.
xsd:nonNegativeInteger
1916