Tape loop
http://dbpedia.org/resource/Tape_loop an entity of type: Artery
In music, tape loops are loops of magnetic tape used to create repetitive, rhythmic musical patterns or dense layers of sound when played on a tape recorder. Originating in the 1940s with the work of Pierre Schaeffer, they were used among contemporary composers of 1950s and 1960s, such as Éliane Radigue, Steve Reich, Terry Riley, and Karlheinz Stockhausen, who used them to create phase patterns, rhythms, textures, and timbres. Popular music authors of 1960s and 1970s, particularly in psychedelic, progressive and ambient genres, used tape loops to accompany their music with innovative sound effects. In the 1980s, analog audio and tape loops with it gave way to digital audio and application of computers to generate and process sound.
rdf:langString
음악에서, 테이프 루프(tape loop)는 에서 재생할 때 반복적이고 리듬있는 악적 양식 또는 겹겹이 쌓인 음향의 층을 만들기 위해 사용되는 자기 테이프의 다. 1940년대 피에르 셰페르의 작품에서 기원이 있으며, 이들은 1950년대, 1960년대 당시 작곡가의 손에 많이 사용되었다. , , 카를하인츠 슈토크하우젠이 대표적이다. 그들은 이를 페이즈 패턴, 리듬, 질감, 음색을 창조하는 데 활용했다. 1960년대, 1970년대 대중음악 작곡가, 특히 사이키델릭, 프로그레시브, 앰비언트 장르의 작곡가들은 자기 음악에 테이프 루프를 적용하여 음향효과에 혁신을 가져왔다. 1980년대 아날로그 오디오 및 테이프 루프는 디지털 오디오 및 컴퓨터 응용 프로그램에게 주도권을 내줘야 했다.
rdf:langString
Em música, loops de fita são ciclos de fita magnética usados para criar padrões musicais repetitivos e rítmicos, ou camadas densas de som, quando tocados em um gravador de fita. Originando-se na década de 1940 com os trabalhos de Pierre Schaeffer, eles foram usados por compositores contemporâneos das décadas de 1950 e 1960, como Steve Reich, Terry Riley, e Karlheinz Stockhausen, que os usaram para criar padrões , ritmos, texturas e timbres. Autores de música popular das décadas de 1960 e 1970, particularmente nos gêneros psicodélico, progressivo e ambiente, usaram loops de fita para acompanhar suas músicas com efeitos de som inovadores. Na década de 1980, o som analógico, juntamente com seus loops de fita, deram a vez ao áudio digital, e à aplicação de computadores, para processar o som.
rdf:langString
In musica, il tape loop è una tecnica che consiste nel mettere in loop dei nastri magnetici per creare dei pattern musicali ripetitivi e ritmici o delle stratificazioni sonore. La tecnica del tape loop venne usata per la prima volta durante gli anni quaranta del Novecento dal francese Pierre Schaeffer e, durante i due decenni seguenti, da Éliane Radigue, Steve Reich, Terry Riley e Karlheinz Stockhausen, che se ne servirono per creare effetti di phasing, ritmi, , e timbri. Il tape loop veniva anche usato dai musicisti psichedelici, prog e ambient degli anni sessanta e settanta per creare particolari effetti sonori. Durante gli anni ottanta, i suoni per nastri magnetici ripetuti, e più in generale le tecniche di registrazione analogica, vennero rimpiazzati dalle tecnologie di audio digitale
rdf:langString
Een tape-loop is een kort stukje magneetband (tape van een bandrecorder of cassettebandje) waarvan de uiteinden aan elkaar geplakt zijn om hiermee een repeterend geluid te creëren. De tape-loop is de voorloper van de sample. Met de komst van de digitale samplers is de techniek grotendeels verdwenen, maar hij is nog wel in gebruik bij tape-echo-galmapparaten. Door de heeft dit type galmapparaat een specifiek traagmodulerend karakter; elke wederopname in het apparaat is anders van structuur dan de voorgaande.
rdf:langString
rdf:langString
Tape loop
rdf:langString
테이프 루프
rdf:langString
Tape-loop
rdf:langString
Tape loop
rdf:langString
Loop de fita
xsd:integer
275461
xsd:integer
1068629376
xsd:gMonthDay
--11-10
rdf:langString
Nick Collins; "Live Electronic Music". In The Cambridge Companion to Electronic Music, edited by Nick Collins and Julio d'Escrivan, 38–54. Cambridge and New York: Cambridge University Press, 2007. ; ; .
rdf:langString
Steve Marshall. "The Story Of The BBC Radiophonic Workshop". Sound on Sound, April 2008
rdf:langString
Veal, Michael E. Dub: Songscapes and Shattered Songs in Jamaican Reggae. Middletown: Wesleyan University Press, 2007.
rdf:langString
Karlheinz Stockhausen; "Vier Kriterien der Elektronischen Musik". In his Texte zur Musik 1970–1977, vol. 4, edited by Christoph von Blumröder, 360–401. DuMont Dokumente. Cologne: DuMont Buchverlag, 1978. .
rdf:langString
Karlheinz Stockhausen; "The Concept of Unity in Electronic Music", translated by Elaine Barkin. Perspectives of New Music 1, no. 1 , 39–48.
rdf:langString
Keith Potter; Four Musical Minimalists: La Monte Young, Terry Riley, Steve Reich, Philip Glass, 98–100. Cambridge University Press, 2002; .
rdf:langString
Mark Prendergrast; The Ambient Century: From Mahler to Trance, the Evolution of Sound in the Electronic Age; New York: Bloomsbury, 2000; .
rdf:langString
Brian Kane; Unseen: Acousmatic Sound in Theory and Practice. Oxford and New York: Oxford University Press, 2014; .
rdf:langString
André Millard; Beatlemania: Technology, Business, and Teen Culture in Cold War America. Johns Hopkins University Press, 2012;
rdf:langString
Marietta Morawska-Büngeler; Schwingende Elektronen. Eine Dokumentation über das Studio für Elektronische Musik des Westdeutschen Rundfunks in Köln 1951–1986. Cologne-Rodenkirchen: P. J. Tonger, 1988. .
rdf:langString
Keith Potter, Kyle Gann and Pwyll ap Siôn. The Ashgate Research Companion to Minimalist and Postminimalist Music; Ashgate Publishing, 2013;
rdf:langString
Robin Maconie; Avant Garde: An American Odyssey from Gertrude Stein to Pierre Boulez. Lanham, Maryland, Toronto, Oxford: The Scarecrow Press, 2012; .
rdf:langString
Pascal Decroupet and Elena Ungeheuer; "Through the Sensory Looking-Glass: The Aesthetic and Serial Foundations of Gesang der Jünglinge", translated by Jerome Kohl. Perspectives of New Music 36, no. 1 , 97–142.
rdf:langString
Lloyd Ultan; "Electronic Music". In Encyclopedia of Computer Science and Technology: Volume 34, Supplement 19: Artificial Intelligence in Education to An Undergraduate Course? Advising Expert System in Industrial Engineering, edited by Allen Kent and James G. Williams; administrative editors, Carolyn M. Hall and Rosalind Kent; executive editor, Jack Belzer, 149–178. New York: Marcel Dekker, 1996. .
rdf:langString
Robin Maconie; Other Planets: The Music of Karlheinz Stockhausen. Lanham, Maryland, Toronto, Oxford: The Scarecrow Press, Inc., 2005; .
rdf:langString
Paul Théberge; "Sequencer ". In Continuum Encyclopedia of Popular Music of the World: Part 1 – Performance and Production edited by John Shepherd, David Horn, Dave Laing, Paul Oliver, Peter Wicke; A&C Black, 2003.
xsd:date
2018-04-13
rdf:langString
From Tape Loops To MIDI: Karlheinz Stockhausen's Forty Years of Electronic Music
rdf:langString
In musica, il tape loop è una tecnica che consiste nel mettere in loop dei nastri magnetici per creare dei pattern musicali ripetitivi e ritmici o delle stratificazioni sonore. La tecnica del tape loop venne usata per la prima volta durante gli anni quaranta del Novecento dal francese Pierre Schaeffer e, durante i due decenni seguenti, da Éliane Radigue, Steve Reich, Terry Riley e Karlheinz Stockhausen, che se ne servirono per creare effetti di phasing, ritmi, , e timbri. Il tape loop veniva anche usato dai musicisti psichedelici, prog e ambient degli anni sessanta e settanta per creare particolari effetti sonori. Durante gli anni ottanta, i suoni per nastri magnetici ripetuti, e più in generale le tecniche di registrazione analogica, vennero rimpiazzati dalle tecnologie di audio digitale e quelle generate dai computer.
rdf:langString
In music, tape loops are loops of magnetic tape used to create repetitive, rhythmic musical patterns or dense layers of sound when played on a tape recorder. Originating in the 1940s with the work of Pierre Schaeffer, they were used among contemporary composers of 1950s and 1960s, such as Éliane Radigue, Steve Reich, Terry Riley, and Karlheinz Stockhausen, who used them to create phase patterns, rhythms, textures, and timbres. Popular music authors of 1960s and 1970s, particularly in psychedelic, progressive and ambient genres, used tape loops to accompany their music with innovative sound effects. In the 1980s, analog audio and tape loops with it gave way to digital audio and application of computers to generate and process sound.
rdf:langString
음악에서, 테이프 루프(tape loop)는 에서 재생할 때 반복적이고 리듬있는 악적 양식 또는 겹겹이 쌓인 음향의 층을 만들기 위해 사용되는 자기 테이프의 다. 1940년대 피에르 셰페르의 작품에서 기원이 있으며, 이들은 1950년대, 1960년대 당시 작곡가의 손에 많이 사용되었다. , , 카를하인츠 슈토크하우젠이 대표적이다. 그들은 이를 페이즈 패턴, 리듬, 질감, 음색을 창조하는 데 활용했다. 1960년대, 1970년대 대중음악 작곡가, 특히 사이키델릭, 프로그레시브, 앰비언트 장르의 작곡가들은 자기 음악에 테이프 루프를 적용하여 음향효과에 혁신을 가져왔다. 1980년대 아날로그 오디오 및 테이프 루프는 디지털 오디오 및 컴퓨터 응용 프로그램에게 주도권을 내줘야 했다.
rdf:langString
Een tape-loop is een kort stukje magneetband (tape van een bandrecorder of cassettebandje) waarvan de uiteinden aan elkaar geplakt zijn om hiermee een repeterend geluid te creëren. De tape-loop is de voorloper van de sample. Met de komst van de digitale samplers is de techniek grotendeels verdwenen, maar hij is nog wel in gebruik bij tape-echo-galmapparaten. Door de heeft dit type galmapparaat een specifiek traagmodulerend karakter; elke wederopname in het apparaat is anders van structuur dan de voorgaande. Het eerste voorbeeld in de popmuziek voor het gebruik van een tape-loop is het nummer Tomorrow Never Knows van The Beatles van hun album Revolver. Brian Eno paste in zijn tijd bij Roxy Music en op zijn ambientalbums veelal deze techniek toe. Robert Fripp combineerde de techniek met zijn gitaarspel onder de naam frippertronics. Bekende acts die veel met tape-loops werkten zijn Throbbing Gristle, Cabaret Voltaire en This Heat. In de minimalistische muziek is vooral Terry Riley erg actief geweest met deze techniek.
rdf:langString
Em música, loops de fita são ciclos de fita magnética usados para criar padrões musicais repetitivos e rítmicos, ou camadas densas de som, quando tocados em um gravador de fita. Originando-se na década de 1940 com os trabalhos de Pierre Schaeffer, eles foram usados por compositores contemporâneos das décadas de 1950 e 1960, como Steve Reich, Terry Riley, e Karlheinz Stockhausen, que os usaram para criar padrões , ritmos, texturas e timbres. Autores de música popular das décadas de 1960 e 1970, particularmente nos gêneros psicodélico, progressivo e ambiente, usaram loops de fita para acompanhar suas músicas com efeitos de som inovadores. Na década de 1980, o som analógico, juntamente com seus loops de fita, deram a vez ao áudio digital, e à aplicação de computadores, para processar o som.
xsd:nonNegativeInteger
17416