Settebello (train)

http://dbpedia.org/resource/Settebello_(train) an entity of type: Abstraction100002137

Le TEE Settebello était un train de la catégorie des Trans-Europ-Express (TEE) interne italien, qui reliait Milan à Rome durant dix années, entre 1974 et 1984. Il tenait son nom d'une combinaison du jeu de carte la Scopa, qui signifie le beau sept. rdf:langString
The Settebello was a famous Italian high-speed express train that linked Milano Centrale in Milan with Roma Termini station in Rome, via Bologna and Florence. Introduced in 1953, it was operated by the Italian State Railways (FS) and used the distinctive ETR 300-type electric multiple unit trainsets, featuring observation lounges at the front and rear of the train. When introduced, it "set a standard of speed and luxurious travelling accommodation previously unknown in Italy [and] rivalling anything else on European rails." It was a Trans Europ Express (TEE) from 1974 until its withdrawal, in 1984. rdf:langString
De Settebello was een luxetrein tussen Milaan en Rome. rdf:langString
方块七号(義大利語:Settebello),又译作美丽七号或塞特贝洛号,是曾运行于意大利首都罗马至该国北部城市米兰间一班著名列车所使用的名称,由意大利国家铁路在1953年使用特别为之制造的开行,并在头尾两端设有观景隔间。在运营初期,它被誉为“设立了意大利前所未有的高速及标准,并可与其他任何欧洲铁路列车相媲美”。方块七号曾先后被纳入快速列车及全欧快车类别,直至1984年撤出服务。 rdf:langString
Settebello è una relazione ferroviaria Trans Europ Express operativa tra il 1974 e il 1984 tra Milano e Roma effettuata con l'elettrotreno ETR 300 Settebello. Il servizio, istituito già nel 1952 come rapido, venne elevato al rango di TEE nel 1974, date le notevoli doti di comfort del materiale rotabile; era l'unico TEE in servizio interno al territorio italiano effettuato con elettrotreno. Dopo l'apertura (parziale) della direttissima nel 1977, il Settebello copriva l'intero percorso alla velocità media di 113 km/h. rdf:langString
rdf:langString TEE Settebello
rdf:langString TEE Settebello
rdf:langString Settebello
rdf:langString Settebello (train)
rdf:langString 方块七号列车
rdf:langString Settebello
xsd:integer 38613548
xsd:integer 1048814468
rdf:langString ETR 300-type EMU trainsets
rdf:langString The TEE Settebello at Milano Centrale in 1983
rdf:langString First class only
xsd:integer 1953
rdf:langString Daily
xsd:integer 275
xsd:date 1984-06-02
rdf:langString Discontinued
rdf:langString TEE Colosseum
rdf:langString Trans Europ Express
rdf:langString Rapido
rdf:langString Le TEE Settebello était un train de la catégorie des Trans-Europ-Express (TEE) interne italien, qui reliait Milan à Rome durant dix années, entre 1974 et 1984. Il tenait son nom d'une combinaison du jeu de carte la Scopa, qui signifie le beau sept.
rdf:langString The Settebello was a famous Italian high-speed express train that linked Milano Centrale in Milan with Roma Termini station in Rome, via Bologna and Florence. Introduced in 1953, it was operated by the Italian State Railways (FS) and used the distinctive ETR 300-type electric multiple unit trainsets, featuring observation lounges at the front and rear of the train. When introduced, it "set a standard of speed and luxurious travelling accommodation previously unknown in Italy [and] rivalling anything else on European rails." It was a Trans Europ Express (TEE) from 1974 until its withdrawal, in 1984.
rdf:langString Settebello è una relazione ferroviaria Trans Europ Express operativa tra il 1974 e il 1984 tra Milano e Roma effettuata con l'elettrotreno ETR 300 Settebello. Il servizio, istituito già nel 1952 come rapido, venne elevato al rango di TEE nel 1974, date le notevoli doti di comfort del materiale rotabile; era l'unico TEE in servizio interno al territorio italiano effettuato con elettrotreno. Dopo l'apertura (parziale) della direttissima nel 1977, il Settebello copriva l'intero percorso alla velocità media di 113 km/h. Nel 1984 la coppia di ETR 300 venne sostituita da treni a composizione ordinaria e la relazione venne rinominata Colosseum, restando con questo nome fino al 1997.
rdf:langString De Settebello was een luxetrein tussen Milaan en Rome.
rdf:langString 方块七号(義大利語:Settebello),又译作美丽七号或塞特贝洛号,是曾运行于意大利首都罗马至该国北部城市米兰间一班著名列车所使用的名称,由意大利国家铁路在1953年使用特别为之制造的开行,并在头尾两端设有观景隔间。在运营初期,它被誉为“设立了意大利前所未有的高速及标准,并可与其他任何欧洲铁路列车相媲美”。方块七号曾先后被纳入快速列车及全欧快车类别,直至1984年撤出服务。
rdf:langString Restaurant car, operated by Wagons-Lits
xsd:integer 3000
rdf:langString Lounges at front and rear
xsd:nonNegativeInteger 9988

data from the linked data cloud