Rotational transition
http://dbpedia.org/resource/Rotational_transition an entity of type: Organisation
回転準位(かいてんじゅんい、rotational state)は量子力学において、分子の重心の移動を伴わない回転運動を表す量子状態である。回転準位間の遷移を回転遷移と呼び、多くの場合、気相におけるマイクロ波(特に、テラヘルツ波、サブミリ波、ミリ波)分光法を用いて観測される。
rdf:langString
In quantum mechanics, a rotational transition is an abrupt change in angular momentum. Like all other properties of a quantum particle, angular momentum is quantized, meaning it can only equal certain discrete values, which correspond to different rotational energy states. When a particle loses angular momentum, it is said to have transitioned to a lower rotational energy state. Likewise, when a particle gains angular momentum, a positive rotational transition is said to have occurred.
rdf:langString
In fisica quantistica una transizione rotazionale è un brusco cambiamento del momento angolare. Il momento angolare di una particella quantistica è quantizzato, intendendo con ciò che può assumere solo certi valori discreti che corrispondono a differenti stati di energia rotazionale. Quando una particella perde momento angolare, si dice che è passata ad uno stato più basso di energia rotazionale. Similarmente, quando una particella guadagna momento angolare, si dice che è avvenuta una transizione rotazionale positiva.
rdf:langString
rdf:langString
Transizione rotazionale
rdf:langString
回転準位
rdf:langString
Rotational transition
xsd:integer
881269
xsd:integer
1118883810
rdf:langString
In quantum mechanics, a rotational transition is an abrupt change in angular momentum. Like all other properties of a quantum particle, angular momentum is quantized, meaning it can only equal certain discrete values, which correspond to different rotational energy states. When a particle loses angular momentum, it is said to have transitioned to a lower rotational energy state. Likewise, when a particle gains angular momentum, a positive rotational transition is said to have occurred. Rotational transitions are important in physics due to the unique spectral lines that result. Because there is a net gain or loss of energy during a transition, electromagnetic radiation of a particular frequency must be absorbed or emitted. This forms spectral lines at that frequency which can be detected with a spectrometer, as in rotational spectroscopy or Raman spectroscopy.
rdf:langString
In fisica quantistica una transizione rotazionale è un brusco cambiamento del momento angolare. Il momento angolare di una particella quantistica è quantizzato, intendendo con ciò che può assumere solo certi valori discreti che corrispondono a differenti stati di energia rotazionale. Quando una particella perde momento angolare, si dice che è passata ad uno stato più basso di energia rotazionale. Similarmente, quando una particella guadagna momento angolare, si dice che è avvenuta una transizione rotazionale positiva. Le transizioni rotazionali sono importanti in fisica a causa delle linee spettrali uniche che producono. Poiché esiste un guadagno netto di energia durante una transizione, deve essere assorbita o emessa della radiazione elettromagnetica di una particolare frequenza. Questa forma linee spettrali ad una frequenza che può essere rilevata con uno spettrometro, come nella spettroscopia Raman o nella spettroscopia IR o nella spettroscopia a microonde.
rdf:langString
回転準位(かいてんじゅんい、rotational state)は量子力学において、分子の重心の移動を伴わない回転運動を表す量子状態である。回転準位間の遷移を回転遷移と呼び、多くの場合、気相におけるマイクロ波(特に、テラヘルツ波、サブミリ波、ミリ波)分光法を用いて観測される。
xsd:nonNegativeInteger
10862