Rainmaker (business)
http://dbpedia.org/resource/Rainmaker_(business) an entity of type: Person
在企業界,能為公司帶來新商機並贏得新客戶的人物被稱之為造雨人 (英文: rainmaker)。他們透過新式商業活動為公司帶來的經濟突破,就如同魔法一般出人意料。該人物製造大量新業務或額外現金流的方式有很多種:有時是透過外界的商業渠道;有時是利用非傳統或地下市場連結新的群眾;或是暗示既有客戶來增加消費。造雨人通常是該公司或組織中的關鍵人物,他不僅是一個銷售人員,更是企業中倍受矚目的領袖或主管。 造雨人的典故起源於美洲原住民透過祈雨舞求豐收的儀式。夏季乾旱的時候,造雨人會在平原上跳舞歌唱,部落裡的人們都相信這樣的舞蹈能夠神奇地招來烏雲,使其降下生命甘霖滋潤大地。因此,若把錢隱喻成雨,一個企業界的造雨人顧名思義就是能夠在關鍵時刻,透過其優秀的才能帶來新客戶及新收入,神奇地為公司製造極大效益的人物。Frederick Durham Sulcer (页面存档备份,存于互联网档案馆)是一個代表性的例子:他因著為廣告公司帶來數不清的新業務而被稱為造雨人。有一種說法是,造雨人能找出潛伏中的商業問題,然後能預見這個問題得到解決後的巨大效益,並為其締造出一個新的展望。 造雨這個字也能被使用在政府募款項目上;舉例來說:美國總統Barack Obama 透過努力為其他政治家募得了款項,因此他被稱為是造雨人。
rdf:langString
In business, a rainmaker is a person who brings in new business and wins new accounts almost by magic, since it is often not readily apparent how this new business activity is caused. It means generating substantial new business or additional cash flow from sources sometimes outside established business channels, sometimes by connecting with people in non-traditional or hidden markets, and sometimes by prompting current clients to spend more money. A rainmaker is usually a key figure in the business or organization, not merely a salesperson, but a principal or executive who is usually highly regarded within the enterprise.
rdf:langString
Con il termine inglese rainmaker (colui che produce la pioggia, o colui che fa piovere in italiano) ci si riferisce, nell'ambito del mondo finanziario, ad una persona che generalmente fa accadere le cose e, in tale contesto, viene utilizzato per indicare un individuo di grande rispetto. Il termine viene spesso utilizzato in relazione ad operazioni finanziarie (di fusione ed acquisizione).
rdf:langString
rdf:langString
Rainmaker (finanza)
rdf:langString
Rainmaker (business)
rdf:langString
造雨人 (商業術語)
xsd:integer
29484654
xsd:integer
1109891913
rdf:langString
In business, a rainmaker is a person who brings in new business and wins new accounts almost by magic, since it is often not readily apparent how this new business activity is caused. It means generating substantial new business or additional cash flow from sources sometimes outside established business channels, sometimes by connecting with people in non-traditional or hidden markets, and sometimes by prompting current clients to spend more money. A rainmaker is usually a key figure in the business or organization, not merely a salesperson, but a principal or executive who is usually highly regarded within the enterprise. The origin of the business sense of rainmaker may be an allusion to the Native American practice of dancing to encourage deities to bring forth the rain necessary for crops. In summertime during a drought, for instance, the rainmaker would dance and sing songs on the plains, and the activity was believed by others in the tribe to magically cause clouds to come and bring the life-giving rain. By analogy, a business rainmaker would magically bring new business and clients to a firm or generate more revenue from existing customers and donors, and rain is a metaphor for money. The term rainmaking is also applied to political fund-raising.
rdf:langString
Con il termine inglese rainmaker (colui che produce la pioggia, o colui che fa piovere in italiano) ci si riferisce, nell'ambito del mondo finanziario, ad una persona che generalmente fa accadere le cose e, in tale contesto, viene utilizzato per indicare un individuo di grande rispetto. Il termine viene spesso utilizzato in relazione ad operazioni finanziarie (di fusione ed acquisizione). Il termine è poi usato nel gergo finanziario dei banchieri d’affari per identificare un banker che, grazie alle proprie capacità di persuasione sulle società clienti, è in grado di far concludere grandi operazioni finanziarie. L’origine del significato finanziario di rainmaker è probabilmente da ricercare nella pratica religiosa degli Indiani d’America di danzare per esortare le divinità a mandare la pioggia per favorire le colture. Durante i periodi di siccità, ad esempio, il rainmaker ballava e cantava, e la tribù riteneva che fosse questa attività a causare magicamente il sopraggiungere delle nubi e quindi della pioggia. Per analogia, in ambito finanziario, il rainmaker è colui che porta magicamente nuovi affari e nuovi clienti a un’azienda, e la pioggia è semplicemente una metafora del denaro.
rdf:langString
在企業界,能為公司帶來新商機並贏得新客戶的人物被稱之為造雨人 (英文: rainmaker)。他們透過新式商業活動為公司帶來的經濟突破,就如同魔法一般出人意料。該人物製造大量新業務或額外現金流的方式有很多種:有時是透過外界的商業渠道;有時是利用非傳統或地下市場連結新的群眾;或是暗示既有客戶來增加消費。造雨人通常是該公司或組織中的關鍵人物,他不僅是一個銷售人員,更是企業中倍受矚目的領袖或主管。 造雨人的典故起源於美洲原住民透過祈雨舞求豐收的儀式。夏季乾旱的時候,造雨人會在平原上跳舞歌唱,部落裡的人們都相信這樣的舞蹈能夠神奇地招來烏雲,使其降下生命甘霖滋潤大地。因此,若把錢隱喻成雨,一個企業界的造雨人顧名思義就是能夠在關鍵時刻,透過其優秀的才能帶來新客戶及新收入,神奇地為公司製造極大效益的人物。Frederick Durham Sulcer (页面存档备份,存于互联网档案馆)是一個代表性的例子:他因著為廣告公司帶來數不清的新業務而被稱為造雨人。有一種說法是,造雨人能找出潛伏中的商業問題,然後能預見這個問題得到解決後的巨大效益,並為其締造出一個新的展望。 造雨這個字也能被使用在政府募款項目上;舉例來說:美國總統Barack Obama 透過努力為其他政治家募得了款項,因此他被稱為是造雨人。
xsd:nonNegativeInteger
3213