Proteomics Identifications Database
http://dbpedia.org/resource/Proteomics_Identifications_Database an entity of type: Work
The PRIDE (PRoteomics IDEntifications database) is a public data repository of mass spectrometry (MS) based proteomics data, and is maintained by the European Bioinformatics Institute as part of the Proteomics Team. The PRIDE database constitutes a structured data repository, and stores the original experimental data from the researchers without editorial control over the submitted data.
rdf:langString
Il PRIDE (PRoteomics IDEntifications database, in italiano: Base di dati per le identificazioni proteomiche) è uno dei più preminenti depositi di dati pubblici di spettrometria di massa basato su dati di proteomica, ed è mantenuto dall'istituto europeo di Bioinformatica come parte de Proteomics Services Team (Squadra di servizi di proteomica). Dal settembre 2010, PRIDE contiene più di 13.000 esperimenti, 4 milioni di identificazioni di proteine, 20 milioni di identificazioni di peptidi e più di 104 milioni di spettri. Un insieme di dati (dataset) tipico di PRIDE contiene più di un esperimento.
rdf:langString
rdf:langString
Proteomics Identifications Database
rdf:langString
Proteomics Identifications Database
xsd:integer
28741637
xsd:integer
1079055339
rdf:langString
The PRIDE (PRoteomics IDEntifications database) is a public data repository of mass spectrometry (MS) based proteomics data, and is maintained by the European Bioinformatics Institute as part of the Proteomics Team. Originally designed by Lennart Martens in 2003 during a stay at the European Bioinformatics Institute as a Marie Curie fellow of the European Commission in the "Quality of Life" Programme (Contract number: QLRI-1999-50595), PRIDE was established as a production service in 2005. The original grant application document from June 2013 to start construction of PRIDE has since been published in a viewpoint article. Several similar proteomics databases have been built, including the GPMDB, PeptideAtlas, Proteinpedia and the NCBI Peptidome. The PRIDE database constitutes a structured data repository, and stores the original experimental data from the researchers without editorial control over the submitted data. In total, PRIDE contains data from about 60 species, the biggest fraction of it coming from human samples (including the data from the two draft human proteomes) followed by the fruit fly Drosophila melanogaster and mouse.
rdf:langString
Il PRIDE (PRoteomics IDEntifications database, in italiano: Base di dati per le identificazioni proteomiche) è uno dei più preminenti depositi di dati pubblici di spettrometria di massa basato su dati di proteomica, ed è mantenuto dall'istituto europeo di Bioinformatica come parte de Proteomics Services Team (Squadra di servizi di proteomica). PRIDE memorizza tre diverse tipologie di informazione: identificazioni di peptidi e proteine derivate da esperimenti con spettrometria di massa, spettri di massa come lista di picchi, e ogni metadato associato.Le sequenze peptidiche potrebbero essere mantenute come parte di identificazioni. Dal settembre 2010, PRIDE contiene più di 13.000 esperimenti, 4 milioni di identificazioni di proteine, 20 milioni di identificazioni di peptidi e più di 104 milioni di spettri. Un insieme di dati (dataset) tipico di PRIDE contiene più di un esperimento. Molte altre base di dati di proteomica sono state create in passato come , , e la . Insieme con NCBI Peptidome, il PRIDE costituisce un deposito di dati strutturato che memorizza i dati sperimentali originali dei ricercatori e non assumono alcun controllo editoriale sui dati inseriti.NCBI Peptidome fu attivo con discontinuità e tutti i suoi dati sono stati trasferiti al PRIDE.
xsd:nonNegativeInteger
18025