Parks P-2
http://dbpedia.org/resource/Parks_P-2 an entity of type: Thing
The Parks P-2, powered by a 150 hp Axelson-Floco B engine, was a biplane designed and built at the Parks Air College in the United States circa 1929. A change in engine type to the Wright J-6 resulted in the Parks P-2A, which was ultimately marketed as the Ryan Speedster after rights were bought by the Ryan company. The Parks P-2A became the "hero" of books by author Richard Bach who also owned an example. The college quickly left the manufacturing business, selling the P-2A rights to Ryan as the Ryan Speedster, and later the Hammond 100.
rdf:langString
Il Detroit-Parks P-2 era un monomotore biplano da turismo prodotto dall'azienda statunitense , poi dalla , tra la fine degli anni 1920 e gli anni 1930. Prodotto in un numero limitato di esemplari era caratterizzato da un aspetto convenzionale per l'epoca ma ricevette notorietà letteraria sia come velivolo di proprietà che per essere citato più volte nei suoi romanzi dello scrittore Richard Bach.
rdf:langString
rdf:langString
Detroit-Parks P-2
rdf:langString
Parks P-2
xsd:integer
38326920
xsd:integer
1110029024
rdf:langString
Ryan Speedster
rdf:langString
c. 1929
rdf:langString
United States
xsd:integer
2
rdf:langString
The Parks P-2, powered by a 150 hp Axelson-Floco B engine, was a biplane designed and built at the Parks Air College in the United States circa 1929. A change in engine type to the Wright J-6 resulted in the Parks P-2A, which was ultimately marketed as the Ryan Speedster after rights were bought by the Ryan company. The Parks P-2A became the "hero" of books by author Richard Bach who also owned an example. The college quickly left the manufacturing business, selling the P-2A rights to Ryan as the Ryan Speedster, and later the Hammond 100.
rdf:langString
Il Detroit-Parks P-2 era un monomotore biplano da turismo prodotto dall'azienda statunitense , poi dalla , tra la fine degli anni 1920 e gli anni 1930. Prodotto in un numero limitato di esemplari era caratterizzato da un aspetto convenzionale per l'epoca ma ricevette notorietà letteraria sia come velivolo di proprietà che per essere citato più volte nei suoi romanzi dello scrittore Richard Bach.
xsd:integer
16
xsd:nonNegativeInteger
3811
xsd:nonNegativeInteger
16