New Apocalyptics

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The New Apocalyptics were a poetry grouping in the United Kingdom in the 1940s, taking their name from the anthology The New Apocalypse (1939), which was edited by J. F. Hendry (1912–1986) and Henry Treece. There followed the further anthologies The White Horseman (1941) and The Crown and Sickle (1944). Their reaction against the political realism of much of the Thirties poetry drew for support upon D. H. Lawrence (Apocalypse, 1931), surrealism, myth, and expressionism. rdf:langString
Gli apocalittici o "movimento della nuova apocalisse" (in inglese New Apocalyptics), fu un movimento letterario inglese sorto alla fine degli anni trenta, che prendevano il loro nome dall'antologia "The New Apocalypse" (1939), scritta da (1912–1986) ed . Ad essa seguirono le successive antologie "The White Horseman (1941)" e "Crown and Sickle (1944)". Gli apocalittici vengono talvolta ricondotti al più ampio movimento "neo romantico", tra il "gruppo Auden" degli anni '30 e "The Movement" degli anni '50. rdf:langString
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rdf:langString The New Apocalyptics were a poetry grouping in the United Kingdom in the 1940s, taking their name from the anthology The New Apocalypse (1939), which was edited by J. F. Hendry (1912–1986) and Henry Treece. There followed the further anthologies The White Horseman (1941) and The Crown and Sickle (1944). Their reaction against the political realism of much of the Thirties poetry drew for support upon D. H. Lawrence (Apocalypse, 1931), surrealism, myth, and expressionism.
rdf:langString Gli apocalittici o "movimento della nuova apocalisse" (in inglese New Apocalyptics), fu un movimento letterario inglese sorto alla fine degli anni trenta, che prendevano il loro nome dall'antologia "The New Apocalypse" (1939), scritta da (1912–1986) ed . Ad essa seguirono le successive antologie "The White Horseman (1941)" e "Crown and Sickle (1944)". Il movimento tendeva al rifiuto della poesia politicamente impegnata e al ritorno al mito. Tra gli esponenti: Henty Treece, J.F. Hendry e . La loro reazione al realismo politico della poesia degli anni Trenta si basava sull'opera di D. H. Lawrence (Apocalypse, 1931), sul surrealismo, il mito e l'espressionismo. Tra gli esponenti apocalittici vengono iscritti , , Ian Bancroft, Alex Comfort, Dorian Cooke, John Gallen, Wrey Gardiner, Robert Greacen, Robert Herring, Seán Jennett, Maurice Lindsay, Nicholas Moore, Philip O'Connor, Leslie Phillips, Tom Scott, Gervase Stewart, Dylan Thomas, Vernon Watkins, and Peter Wells. Gli apocalittici vengono talvolta ricondotti al più ampio movimento "neo romantico", tra il "gruppo Auden" degli anni '30 e "The Movement" degli anni '50.
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