Lorraine 12D
http://dbpedia.org/resource/Lorraine_12D
The Lorraine 12D, also referred to as Lorraine-Dietrich 12D, was a series of water-cooled V12 engines produced by the French company Lorraine-Dietrich. The first variant began production in 1917, and the engines were used to power bombers for the French Navy during World War I. The Lorraine 12Da variant was the most powerful French engine at the time. After the war, the engines were licensed and produced by the Italian firm Isotta Fraschini until 1925.
rdf:langString
Il Lorraine 12 D, indicato anche come Lorraine-Dietrich 12 D, fu un motore aeronautico 12 cilindri a V di 60° raffreddato ad acqua, prodotto dall'azienda francese Lorraine-Dietrich tra la fine degli anni dieci e l'inizio degli anni venti del XX secolo. Sviluppato per equipaggiare velivoli militari pesanti nella fase finale della prima guerra mondiale, ricoprì un ruolo importante nello sviluppo dell'aviazione commerciale del primo dopoguerra venendo costruito, oltre che in Francia, su licenza dall'italiana Isotta Fraschini.
rdf:langString
rdf:langString
Lorraine 12 D
rdf:langString
Lorraine 12D
xsd:integer
59818432
xsd:integer
1102860099
rdf:langString
Marius Barbarou
rdf:langString
at 1700 rpm
rdf:langString
Les moteurs d'aviation Lorraine
xsd:integer
60
rdf:langString
The Lorraine 12D, also referred to as Lorraine-Dietrich 12D, was a series of water-cooled V12 engines produced by the French company Lorraine-Dietrich. The first variant began production in 1917, and the engines were used to power bombers for the French Navy during World War I. The Lorraine 12Da variant was the most powerful French engine at the time. After the war, the engines were licensed and produced by the Italian firm Isotta Fraschini until 1925.
rdf:langString
Il Lorraine 12 D, indicato anche come Lorraine-Dietrich 12 D, fu un motore aeronautico 12 cilindri a V di 60° raffreddato ad acqua, prodotto dall'azienda francese Lorraine-Dietrich tra la fine degli anni dieci e l'inizio degli anni venti del XX secolo. Sviluppato per equipaggiare velivoli militari pesanti nella fase finale della prima guerra mondiale, ricoprì un ruolo importante nello sviluppo dell'aviazione commerciale del primo dopoguerra venendo costruito, oltre che in Francia, su licenza dall'italiana Isotta Fraschini.
rdf:langString
–
xsd:nonNegativeInteger
6574