Liquid air cycle engine
http://dbpedia.org/resource/Liquid_air_cycle_engine an entity of type: Software
空気液化サイクルエンジン(くうきえきかサイクルエンジン、英語: Liquefied Air Cycle Engine:LACE)は、エアインテークから吸い込んだ空気を液化して燃焼するエンジンである。
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A liquid air cycle engine (LACE) is a type of spacecraft propulsion engine that attempts to increase its efficiency by gathering part of its oxidizer from the atmosphere. A liquid air cycle engine uses liquid hydrogen (LH2) fuel to liquefy the air. In a liquid oxygen/liquid hydrogen rocket, the liquid oxygen (LOX) needed for combustion is the majority of the weight of the spacecraft on lift-off, so if some of this can be collected from the air on the way, it might dramatically lower the take-off weight of the spacecraft.
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Il Liquid Air Cycle Engine (LACE) (in italiano motore con ciclo ad aria liquefatta) è un propulsore che, durante l'attraversamento dell'atmosfera terrestre, liquefà e immagazzina l'ossigeno contenuto nell'aria allo scopo di ridurre il peso al decollo di un veicolo spaziale. Dal momento che in un vettore spinto da un endoreattore alimentato a ossigeno e idrogeno, la maggior parte del peso è dovuta all'ossigeno liquido, accumulare ossigeno durante la fase di volo in atmosfera consentirebbe di ridurre sostanzialmente il peso della navetta al decollo.
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Liquid air cycle engine
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Liquid air cycle engine
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空気液化サイクルエンジン
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A liquid air cycle engine (LACE) is a type of spacecraft propulsion engine that attempts to increase its efficiency by gathering part of its oxidizer from the atmosphere. A liquid air cycle engine uses liquid hydrogen (LH2) fuel to liquefy the air. In a liquid oxygen/liquid hydrogen rocket, the liquid oxygen (LOX) needed for combustion is the majority of the weight of the spacecraft on lift-off, so if some of this can be collected from the air on the way, it might dramatically lower the take-off weight of the spacecraft. LACE was studied to some extent in the USA during the late 1950s and early 1960s, and by late 1960 Marquardt had a testbed system running. However, as NASA moved to ballistic capsules during Project Mercury, funding for research into winged vehicles slowly disappeared, and LACE work along with it. LACE was also the basis of the engines on the British Aerospace HOTOL design of the 1980s, but this did not progress beyond studies.
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空気液化サイクルエンジン(くうきえきかサイクルエンジン、英語: Liquefied Air Cycle Engine:LACE)は、エアインテークから吸い込んだ空気を液化して燃焼するエンジンである。
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Il Liquid Air Cycle Engine (LACE) (in italiano motore con ciclo ad aria liquefatta) è un propulsore che, durante l'attraversamento dell'atmosfera terrestre, liquefà e immagazzina l'ossigeno contenuto nell'aria allo scopo di ridurre il peso al decollo di un veicolo spaziale. Dal momento che in un vettore spinto da un endoreattore alimentato a ossigeno e idrogeno, la maggior parte del peso è dovuta all'ossigeno liquido, accumulare ossigeno durante la fase di volo in atmosfera consentirebbe di ridurre sostanzialmente il peso della navetta al decollo. A battezzare così il nuovo sistema di propulsione, tra la fine degli anni cinquanta e i primi anni sessanta, furono gli ingegneri dell'azienda californiana . L'idea era quella di disegnare un propulsore per navette spaziali che migliorasse l'impulso specifico degli endoreattori esistenti.
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