Health in Kenya
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Das Gesundheitswesen in Kenia befasst sich hauptsächlich mit Tropenkrankheiten, vor allem Malaria, HIV/AIDS, Hepatitis und den Folgen der Mangel- und Unterernährung der kenianischen Bevölkerung. Im Jahr 2003 waren 16,5 % der Kinder unter fünf Jahren unterernährt, 11 % der Kinder kamen bereits untergewichtig auf die Welt. Die medizinische Versorgung ist vor allem in ländlichen Regionen schlecht, im Jahr 2006 verfügte Kenia über 14 Krankenhausbetten und einen Arzt für je 10.000 Einwohner. Nach Angaben von UNAIDS sind 7,1 bis 8,3 % der erwachsenen Bevölkerung (15–49 Jahre) HIV-positiv.
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Tropical diseases, especially malaria and tuberculosis, have long been a public health problem in Kenya. In recent years, infection with the human immunodeficiency virus (HIV), which causes acquired immune deficiency syndrome (AIDS), also has become a severe problem. Estimates of the incidence of infection differ widely. The Human Rights Measurement Initiative finds that Kenya is fulfilling 84.8% of what they should be fulfilling for the right to health, based on their level of income.
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Health in Kenya
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Gesundheitswesen in Kenia
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Das Gesundheitswesen in Kenia befasst sich hauptsächlich mit Tropenkrankheiten, vor allem Malaria, HIV/AIDS, Hepatitis und den Folgen der Mangel- und Unterernährung der kenianischen Bevölkerung. Im Jahr 2003 waren 16,5 % der Kinder unter fünf Jahren unterernährt, 11 % der Kinder kamen bereits untergewichtig auf die Welt. Die medizinische Versorgung ist vor allem in ländlichen Regionen schlecht, im Jahr 2006 verfügte Kenia über 14 Krankenhausbetten und einen Arzt für je 10.000 Einwohner. Nach Angaben von UNAIDS sind 7,1 bis 8,3 % der erwachsenen Bevölkerung (15–49 Jahre) HIV-positiv.
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Tropical diseases, especially malaria and tuberculosis, have long been a public health problem in Kenya. In recent years, infection with the human immunodeficiency virus (HIV), which causes acquired immune deficiency syndrome (AIDS), also has become a severe problem. Estimates of the incidence of infection differ widely. The life expectancy in Kenya in 2016 was 69.0 for females and 64.7 for males. This has been an increment from the year 1990 when the life expectancy was 62.6 and 59.0 respectively. The leading cause of mortality in Kenya in the year 2016 included diarrhoea diseases 18.5%, HIV/AIDs 15.56%, lower respiratory infections 8.62%, tuberculosis 3.69%, ischemic heart disease 3.99%, road injuries 1.47%, interpersonal violence 1.36%. The leading causes of DALYs in Kenya in 2016 included HIV/AIDs 14.65%, diarrhoea diseases 12.45%, lower back and neck pain 2.05%, skin and subcutaneous diseases 2.47%, depression 1.33%, interpersonal violence 1.32%, road injuries 1.3%. The burden of disease in Kenya has mainly been from communicable diseases but it is now shifting to also include the noncommunicable diseases and injuries. As of 2016, the 3 leading causes of death globally were ischemic heart disease 17.33%, stroke 10.11% and chronic obstructive pulmonary disease 5.36%. The Human Rights Measurement Initiative finds that Kenya is fulfilling 84.8% of what they should be fulfilling for the right to health, based on their level of income.
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