Hanriot H.41

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L'Hanriot H.41 e la serie di modelli da lui derivati, fu un aereo da addestramento monomotore, biposto e biplano, sviluppato dall'azienda aeronautica francese nei primi anni venti. Estrema evoluzione dell'originale HD.14 ma derivato più direttamente dal precedente HD.17 e dagli aggiornamenti strutturali introdotti nella variante aeroambulanza , non riuscì ad ottenere il successo commerciale sperato. Migliore fu il riscontro avuto con la sua versione idrovolante a scarponi, la HD.41H , la quale venne prodotta in numero più rilevante, sia dall'azienda francese che su licenza nel Regno di Jugoslavia. rdf:langString
The Hanriot H.41 was a military trainer aircraft produced in France in the 1920s. It was a further development in the family of aircraft that had commenced with the HD.14 in 1920, and incorporated a number of design features that had been developed for other members of that family. Like those other aircraft, however, it was a conventional, two-bay biplane with unstaggered wings of equal span. rdf:langString
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rdf:langString The Hanriot H.41 was a military trainer aircraft produced in France in the 1920s. It was a further development in the family of aircraft that had commenced with the HD.14 in 1920, and incorporated a number of design features that had been developed for other members of that family. Like those other aircraft, however, it was a conventional, two-bay biplane with unstaggered wings of equal span. The H.41 used the modern engine and mixed construction developed for the HD.40 air ambulance and used them in a new design for a military trainer. The design did not prove a success, however, and only eleven were built, with three different engine types. A floatplane variant based on the HD.17 was slightly more successful, with twelve examples exported to Greece and Portugal.
rdf:langString L'Hanriot H.41 e la serie di modelli da lui derivati, fu un aereo da addestramento monomotore, biposto e biplano, sviluppato dall'azienda aeronautica francese nei primi anni venti. Estrema evoluzione dell'originale HD.14 ma derivato più direttamente dal precedente HD.17 e dagli aggiornamenti strutturali introdotti nella variante aeroambulanza , non riuscì ad ottenere il successo commerciale sperato. Migliore fu il riscontro avuto con la sua versione idrovolante a scarponi, la HD.41H , la quale venne prodotta in numero più rilevante, sia dall'azienda francese che su licenza nel Regno di Jugoslavia.
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