Flekkefjord Line

http://dbpedia.org/resource/Flekkefjord_Line an entity of type: Thing

Die Flekkefjordbane (deutsch Flekkefjordbahn) ist eine norwegische Eisenbahnstrecke von Sira nach Flekkefjord. Sie ist 17 km lang und hat 13 Tunnel. Ursprünglich war die Flekkefjordbane eine Verlängerung der Jærbane von Egersund nach Flekkefjord. rdf:langString
De spoorlijn Egersund - Flekkefjord ook wel Flekkefjordbanen genoemd is een Noorse spoorlijn tussen de stad Egersund gelegen in de provincie Rogaland en de stad Flekkefjord gelegen in de provincie Agder. Tussen Egersund en Sira maakte de lijn gebruik van hetzelfde tracé als Sørlandsbanen. De lijn is in 1991 vanaf Sira buiten gebruik genomen. rdf:langString
The Flekkefjord Line (Norwegian: Flekkefjordbanen) is a 17.1-kilometre (10.6 mi) abandoned branch line to the Sørland Line. It ran between Sira and Flekkefjord in Agder, Norway. The only current activity on the line is tourist draisines. The station buildings along the line were designed by the architect Paul Armin Due—these have all been demolished. rdf:langString
La ferrovia di Flekkefjord (norvegese: Flekkefjordbanen) è una diramazione ferroviaria abbandonata di 17,1 chilometri della . Univa Flekkefjord e Sira (villaggio del comune di Flekkefjord) in Agder, in Norvegia. L'unica attività in corso sulla linea è costituita dalle draisine turistiche. Gli edifici delle stazioni lungo la linea erano stati progettati dall'architetto e sono stati tutti demoliti. rdf:langString
rdf:langString Flekkefjord Line
rdf:langString Flekkefjordbanen
rdf:langString Flekkefjordbanen
rdf:langString Spoorlijn Egersund - Flekkefjord
rdf:langString Flekkefjord Line
rdf:langString Flekkefjord Line
xsd:float 58.41799926757812
xsd:float 6.660699844360352
xsd:integer 20178229
xsd:integer 1093235143
rdf:langString Flekkefjord Station in 1908
xsd:date 1990-12-31
rdf:langString No
rdf:langString Flekkefjordbanen
xsd:date 1904-11-01
rdf:langString Norwegian State Railways
rdf:langString Abandoned
xsd:string 58.418 6.6607
rdf:langString Die Flekkefjordbane (deutsch Flekkefjordbahn) ist eine norwegische Eisenbahnstrecke von Sira nach Flekkefjord. Sie ist 17 km lang und hat 13 Tunnel. Ursprünglich war die Flekkefjordbane eine Verlängerung der Jærbane von Egersund nach Flekkefjord.
rdf:langString The Flekkefjord Line (Norwegian: Flekkefjordbanen) is a 17.1-kilometre (10.6 mi) abandoned branch line to the Sørland Line. It ran between Sira and Flekkefjord in Agder, Norway. The only current activity on the line is tourist draisines. The station buildings along the line were designed by the architect Paul Armin Due—these have all been demolished. The line opened in 1904 as a 64-kilometre (40 mi) extension of the narrow gauge Jæren Line. It was planned as the first step of a main line along the South Coast. At Flekkefjord, there was steam ship connection, onwards to Oslo. In 1941, the line was converted to standard gauge, and in 1944 the Sørland Line was completed. The western part of the Flekkefjord Line was integrated into it, while the remaining section became the branch line that kept the name Flekkefjord Line. During the 1940s, steam locomotive-hauled trains were replaced by railcars. Following the declining traffic, in part due to the slow speeds caused by the line's narrow profile, the line was closed, with the last trains running in 1990.
rdf:langString De spoorlijn Egersund - Flekkefjord ook wel Flekkefjordbanen genoemd is een Noorse spoorlijn tussen de stad Egersund gelegen in de provincie Rogaland en de stad Flekkefjord gelegen in de provincie Agder. Tussen Egersund en Sira maakte de lijn gebruik van hetzelfde tracé als Sørlandsbanen. De lijn is in 1991 vanaf Sira buiten gebruik genomen.
rdf:langString La ferrovia di Flekkefjord (norvegese: Flekkefjordbanen) è una diramazione ferroviaria abbandonata di 17,1 chilometri della . Univa Flekkefjord e Sira (villaggio del comune di Flekkefjord) in Agder, in Norvegia. L'unica attività in corso sulla linea è costituita dalle draisine turistiche. Gli edifici delle stazioni lungo la linea erano stati progettati dall'architetto e sono stati tutti demoliti. La linea fu aperta nel 1904 come un'estensione di 64 chilometri della a scartamento ridotto. Era stata progettata come il primo passo di una linea principale lungo la costa meridionale norvegese. A Flekkefjord, c'era un collegamento con la nave a vapore, poi a Oslo. Nel 1941, la linea fu convertita a scartamento normale e nel 1944 fu completata la linea di Sørland. La parte occidentale della ferrovia di Flekkefjord è stata integrata in essa, mentre la sezione rimanente è diventata la diramazione che ha mantenuto il nome di ferrovia di Flekkefjord. Negli anni quaranta i treni trainati da locomotive a vapore furono sostituiti da automotrici diesel. A seguito del calo del traffico, in parte dovuto alle basse velocità dovute al profilo stretto della linea, la linea è stata chiusa, con le ultime corse nel 1990.
rdf:langString Passenger and freight
xsd:double 17100.0
xsd:nonNegativeInteger 13390
xsd:date 1990-12-31
xsd:gYear 1990
xsd:date 1904-11-01
xsd:gYear 1904
xsd:string Abandoned
<Geometry> POINT(6.6606998443604 58.417999267578)

data from the linked data cloud