Delivery order
http://dbpedia.org/resource/Delivery_order an entity of type: WikicatBusinessDocuments
A delivery order (abbreviated D/O) is a document from a consignee, or an owner or his agent of which orders the release of the transportation of cargo to another party.Usually the written order permits the direct delivery of goods to a warehouseman, carrier or other person who in the course of their ordinary business issues warehouse receipts or bills of lading.
rdf:langString
Nel commercio marittimo l'ordine di consegna (in inglese delivery order o D/O) è un ordine diretto al capitano (Master) di una nave di consegnare una determinata quantità di merce a valere su un quantitativo precedentemente caricato con regolare polizza di carico. Il documento viene utilizzato quando vi è la necessità di suddividere fra diversi destinatari una quantità di merce caricata mediante una sola polizza di carico. Ad esempio se nelle stive o nelle cisterne di una nave un unico venditore ha caricato alla rinfusa cereali o liquidi destinati a compratori differenti.
rdf:langString
rdf:langString
Delivery order
rdf:langString
Delivery order
xsd:integer
12109716
xsd:integer
1117173674
rdf:langString
A delivery order (abbreviated D/O) is a document from a consignee, or an owner or his agent of which orders the release of the transportation of cargo to another party.Usually the written order permits the direct delivery of goods to a warehouseman, carrier or other person who in the course of their ordinary business issues warehouse receipts or bills of lading. According to the Uniform Commercial Code (UCC) a delivery order refers to an "order given by an owner of goods to a person in possession of them (the carrier or warehouseman) directing that person to deliver the goods to a person named in the order." A delivery order which is used for the import of cargo should not to be confused with . Delivery Instructions provides "specific information to the inland carrier concerning the arrangement made by the forwarder to deliver the merchandise to the particular pier or steamship line." "A delivery order was not regarded as a document of title at common law with the result that the transfer of the delivery order did not effect transfer of constructive possession of the goods. Attornment on the part of the bailee was required (i.e., an acknowledgement that the bailee held the goods on behalf of the transferee). The Uniform Documents of Title Act permits the use of negotiable delivery orders (if the order directs delivery to a named person or order). However, it is still necessary to single out delivery orders for special treatment. Until the delivery order is accepted by the bailee, there is no basis for imposing obligations on the bailee. See discussion under sections 18 and 19 . See also the definition of "issuer"."
rdf:langString
Nel commercio marittimo l'ordine di consegna (in inglese delivery order o D/O) è un ordine diretto al capitano (Master) di una nave di consegnare una determinata quantità di merce a valere su un quantitativo precedentemente caricato con regolare polizza di carico. Il documento viene utilizzato quando vi è la necessità di suddividere fra diversi destinatari una quantità di merce caricata mediante una sola polizza di carico. Ad esempio se nelle stive o nelle cisterne di una nave un unico venditore ha caricato alla rinfusa cereali o liquidi destinati a compratori differenti. L'ordine di consegna si dice "proprio" solo se è emesso da un vettore (carrier) o da un suo rappresentante (raccomandatario).L'ordine di consegna proprio è un titolo rappresentativo di merce e dà quindi al legittimo possessore un diritto reale sulla merce nominata. L'obbligo da parte del vettore o del raccomandatario all'emissione dell'ordine di consegna sussiste solo se è previsto nel . All'atto di emissione dell'ordine di consegna il vettore è tenuto ad annotarne gli estremi (quantità e qualità della merce) sulla polizza di carico. Qualora l'intero lotto caricato sia interamente coperto da ordini di consegna il vettore non può consegnare l'originale della polizza di carici al caricatore (forwarder) ma deve trattenerlo presso di sé. L'ordine di consegna proprio può essere al "portatore" (raramente), "all'ordine" o "nominativo" e conseguentemente esso può essere trasferito fra vari soggetti con le seguenti modalità:
* se al portatore mediante la consegna fisica del documento;
* se all'ordine mediante una o più girate (endorsements);
* se nominativo mediante annotazione del nuovo beneficiario oppure con il rilascio di un nuovo titolo in capo al nuovo beneficiario.
xsd:nonNegativeInteger
3974