Decennial Air Cruise
http://dbpedia.org/resource/Decennial_Air_Cruise
La traversée aérienne Rome-Chicago (en italien : Crociera Aerea del Decennale) est effectuée du 1er juillet au 12 août 1933. Le maréchal Italo Balbo conduit 25 hydravions Savoia-Marchetti S.55X de Rome à Chicago, où se tenait l'Exposition universelle « Un siècle de progrès ».
rdf:langString
The Decennial Air Cruise (Italian: Crociera aerea del Decennale) was a mass transatlantic flight from Orbetello, Italy, to the Century of Progress International Exposition, Chicago, Illinois. The expedition, organized by the Italian Regia Aeronautica, began on July 1, 1933, and ended on August 12 of the same year. It consisted of 25 Savoia-Marchetti S.55X seaplanes crossing the Atlantic Ocean in formation, forming the greatest mass flight in aviation history. The Italian Squadrons, led by General Italo Balbo, were welcomed enthusiastically in the Netherlands, the UK, Iceland, Canada and particularly in the United States of America, where they became known as the Italian Air Armada. A publicity success for Fascist Italy, Balbo further viewed the expedition as a pioneering step towards comme
rdf:langString
La crociera aerea del Decennale, o crociera Nord Atlantica, o ancora "aerocrociera del Nord Atlantico", anche nota come crociera aerea "Italia-America del Nord", "Orbetello-Chicago-New York-Roma" o "II crociera atlantica", fu la seconda ed ultima crociera aerea transatlantica di massa che si tenne tra il 1º luglio ed il 12 agosto 1933. Venne organizzata da Italo Balbo nel primo decennale della Regia Aeronautica e come occasione di propaganda per la Century of Progress, l'esposizione universale che si tenne a Chicago per il centenario di fondazione della città.
rdf:langString
rdf:langString
Decennial Air Cruise
rdf:langString
Traversée aérienne Rome - Chicago de 1933
rdf:langString
Crociera aerea del Decennale
xsd:integer
59832416
xsd:integer
1116838783
rdf:langString
The Decennial Air Cruise (Italian: Crociera aerea del Decennale) was a mass transatlantic flight from Orbetello, Italy, to the Century of Progress International Exposition, Chicago, Illinois. The expedition, organized by the Italian Regia Aeronautica, began on July 1, 1933, and ended on August 12 of the same year. It consisted of 25 Savoia-Marchetti S.55X seaplanes crossing the Atlantic Ocean in formation, forming the greatest mass flight in aviation history. The Italian Squadrons, led by General Italo Balbo, were welcomed enthusiastically in the Netherlands, the UK, Iceland, Canada and particularly in the United States of America, where they became known as the Italian Air Armada. A publicity success for Fascist Italy, Balbo further viewed the expedition as a pioneering step towards commercial flights across the Atlantic.
rdf:langString
La traversée aérienne Rome-Chicago (en italien : Crociera Aerea del Decennale) est effectuée du 1er juillet au 12 août 1933. Le maréchal Italo Balbo conduit 25 hydravions Savoia-Marchetti S.55X de Rome à Chicago, où se tenait l'Exposition universelle « Un siècle de progrès ».
rdf:langString
La crociera aerea del Decennale, o crociera Nord Atlantica, o ancora "aerocrociera del Nord Atlantico", anche nota come crociera aerea "Italia-America del Nord", "Orbetello-Chicago-New York-Roma" o "II crociera atlantica", fu la seconda ed ultima crociera aerea transatlantica di massa che si tenne tra il 1º luglio ed il 12 agosto 1933. Venne organizzata da Italo Balbo nel primo decennale della Regia Aeronautica e come occasione di propaganda per la Century of Progress, l'esposizione universale che si tenne a Chicago per il centenario di fondazione della città. Vi presero parte 25 idrovolanti SIAI-Marchetti S.55X, organizzati in 8 squadriglie. A bordo 52 ufficiali piloti, 1 ufficiale ingegnere e 62 sottufficiali specialisti. Ritornarono in Italia in 24 velivoli, essendone stato perso uno nel tragico incidente alle Azzorre (Baia di Horta).
xsd:nonNegativeInteger
32505