Death Cafe

http://dbpedia.org/resource/Death_Cafe

A Death Cafe is a scheduled non-profit get-together (called "social franchises" by the organizers) for the purpose of talking about death over food and drink, usually tea and cake. The goal of these nonprofit groups is to educate and help others become more familiar with the end of life. The idea originates with the Swiss sociologist and anthropologist , who organized the first café mortel in 2004. Jon Underwood, a UK web developer, was inspired by Crettaz's work and developed the Death Cafe model in 2011. He was instrumental in the spread of the idea. They have since been held in 66 countries. rdf:langString
Per Death café si intende un evento pubblico no-profit in cui i partecipanti discutono sul tema della morte consumando cibo e bevande (solitamente tè e fette di torta). L'obiettivo di questi incontri è quello di educare e rendere famigliare il tema della morte, aumentando la propria consapevolezza nei confronti del ciclo della vita. I partecipanti possono discutere di pensieri, sogni e paure riguardanti la morte e l'atto di morire. Solitamente gli incontri hanno una durata di circa 2 ore a cui partecipano gruppi di circa 12 persone. I luoghi in cui vengono tenuti questi eventi sono in genere case private e locali pubblici in affitto quali bar e ristoranti. rdf:langString
死亡咖啡館(英語:Death Cafe)是一種在開放場合談論死亡的非營利聚會活動,聚會者可以一邊享用茶點,一邊談論死亡理念、態度、葬禮財務規劃等話題,但不提供心理諮商和推銷的服務。 其目的是希望藉由公開討論的方式,來降低人們對死亡的恐懼,並以正面積極的態度來面對死亡,使人生能夠活得更有尊嚴和意義。 這個概念是源自瑞士社會學家和人類學家伯納德·克瑞塔茲(Bernard Crettaz)在2004年創立的「死亡咖啡館」(café mortel)座談,之後陸續在法國、英國、美國、澳洲、加拿大、香港、台灣等多國城市受到關注。 據英國官方網站的統計,至2014年7月爲止,全球已有19個國家舉辦超過1,000場的「死亡咖啡館」聚會。 rdf:langString
rdf:langString Death Cafe
rdf:langString Death café
rdf:langString 死亡咖啡館
xsd:integer 43385774
xsd:integer 1121661732
rdf:langString A Death Cafe is a scheduled non-profit get-together (called "social franchises" by the organizers) for the purpose of talking about death over food and drink, usually tea and cake. The goal of these nonprofit groups is to educate and help others become more familiar with the end of life. The idea originates with the Swiss sociologist and anthropologist , who organized the first café mortel in 2004. Jon Underwood, a UK web developer, was inspired by Crettaz's work and developed the Death Cafe model in 2011. He was instrumental in the spread of the idea. They have since been held in 66 countries.
rdf:langString Per Death café si intende un evento pubblico no-profit in cui i partecipanti discutono sul tema della morte consumando cibo e bevande (solitamente tè e fette di torta). L'obiettivo di questi incontri è quello di educare e rendere famigliare il tema della morte, aumentando la propria consapevolezza nei confronti del ciclo della vita. I partecipanti possono discutere di pensieri, sogni e paure riguardanti la morte e l'atto di morire. Solitamente gli incontri hanno una durata di circa 2 ore a cui partecipano gruppi di circa 12 persone. I luoghi in cui vengono tenuti questi eventi sono in genere case private e locali pubblici in affitto quali bar e ristoranti.
rdf:langString 死亡咖啡館(英語:Death Cafe)是一種在開放場合談論死亡的非營利聚會活動,聚會者可以一邊享用茶點,一邊談論死亡理念、態度、葬禮財務規劃等話題,但不提供心理諮商和推銷的服務。 其目的是希望藉由公開討論的方式,來降低人們對死亡的恐懼,並以正面積極的態度來面對死亡,使人生能夠活得更有尊嚴和意義。 這個概念是源自瑞士社會學家和人類學家伯納德·克瑞塔茲(Bernard Crettaz)在2004年創立的「死亡咖啡館」(café mortel)座談,之後陸續在法國、英國、美國、澳洲、加拿大、香港、台灣等多國城市受到關注。 據英國官方網站的統計,至2014年7月爲止,全球已有19個國家舉辦超過1,000場的「死亡咖啡館」聚會。
xsd:nonNegativeInteger 12593

data from the linked data cloud