Conversion rate
http://dbpedia.org/resource/Conversion_rate
인터넷 마케팅 분야에 있어서, 전환율(conversion rate, 다른 말로 컨버전율, 전환률)이란 웹사이트를 방문한 사람 중, 소정의 유도된 행위를 한 방문자의 비율을 말한다. 유도된 행위란, 예를 들면, 무언가를 구매한다든가 사이트의 핵심 문서를 읽는다든가, 무언가를 다운로드받는다든가 하는 행위를 말한다. 전환율은 전환수를 방문자수로 나누어 계산한다. 보통 퍼센티지 단위를 쓴다.
rdf:langString
Nel marketing su internet il tasso di conversione (conversion rate) è la percentuale di visitatori unici che hanno effettuato una specifica azione che l'inserzionista ha definito essere l'obiettivo della campagna.
rdf:langString
Le taux de transformation ou taux de conversion (en anglais : conversion rate) est un ratio utilisé tout particulièrement dans le marketing sur Internet. Il représente la proportion d’achats sur un site web donné par rapport au nombre de visiteurs uniques ayant parcouru le site. Le taux de transformation d'un site web peut être optimisé, notamment grâce au testing, plus communément appelé test A/B (technique qui consiste à comparer différentes versions de pages d'un site internet).
* Portail du commerce
* Portail d’Internet
rdf:langString
Конверсия в интернет-маркетинге — это отношение числа посетителей сайта, выполнивших на нём какие-либо целевые действия (скрытые или прямые указания рекламодателей, продавцов, создателей контента — покупку, регистрацию, подписку, посещение определённой страницы сайта, переход по рекламной ссылке), к общему числу посетителей сайта, выраженное в процентах. Например: у вас имеется интернет-магазин по продаже какой-либо продукции. Допустим, что в сутки на него заходит 500 уникальных посетителей. В течение этих суток в вашем магазине совершается 7 разных покупок. Чтобы найти конверсию, количество покупок делится на количество посетителей: 7/500 = 0,014 = 1,4 %.
rdf:langString
Konverteringsgrad är ett begrepp som främst används inom digital marknadsföring som ett mått på den andel besökare som genomför en handling. Konverteringsgrad beräknas när ett företag vill få reda på om dess försäljning, eller marknadsföringskampanjer är effektiva. Eftersom konverteringsgraden tillsammans med antalet besökare är de två enskilda faktorer som man kan påverka för att öka sin försäljning, har många företag av naturliga skäl ett stort intresse av att mäta och förbättra dessa siffror. Konverteringsgrad är, enkelt uttryckt, en kvantifiering av hur bra försäljningen går. Exempel:
rdf:langString
Конверсія в інтернет-маркетингу — це відношення числа відвідувачів сайту, які виконали на ньому якісь цільові дії (приховані або прямі вказівки рекламодавців, продавців, творців контенту — придбання, реєстрацію, підписку, відвідування певної сторінки сайту, перехід по рекламному посиланню), до загального числа відвідувачів сайту, виражене у відсотках. Наприклад: у вас є інтернет-магазин з продажу будь-якої продукції. Припустимо, що в добу на нього заходить 500 унікальних відвідувачів. Протягом доби у вашому магазині здійснюється 7 різних покупок. У цьому випадку відсоток конверсії відвідувачів і покупців дорівнює 1,4: (7 покупок/500 відвідувачів)*100 %=1,4 %.
rdf:langString
rdf:langString
Conversion rate
rdf:langString
Taux de transformation
rdf:langString
Conversion rate
rdf:langString
전환율
rdf:langString
Konverteringsgrad
rdf:langString
Конверсия (в интернет-маркетинге)
rdf:langString
Конверсія (в інтернет-маркетингу)
xsd:integer
6772823
xsd:integer
692308370
rdf:langString
Le taux de transformation ou taux de conversion (en anglais : conversion rate) est un ratio utilisé tout particulièrement dans le marketing sur Internet. Il représente la proportion d’achats sur un site web donné par rapport au nombre de visiteurs uniques ayant parcouru le site. Certaines entreprises utilisent différents ratios pour étudier les résultats de leurs sites. Différentes activités sur le site (téléchargement d’un logiciel en essai, demande d’informations,…) divisent le nombre de commandes et les ratios ainsi obtenus représentent les contributions particulières aux résultats des ventes. Pour que ces données soient une bonne représentation de la réalité, il est primordial que le site ne propose pas de possibilité de commandes par un autre type de support. (Par exemple, visite du site web mais ensuite commande par courrier qui fausse le taux vu que la commande ne sera pas considérée comme provenant de la visite du site Internet…) Le taux de transformation d'un site web peut être optimisé, notamment grâce au testing, plus communément appelé test A/B (technique qui consiste à comparer différentes versions de pages d'un site internet).
* Portail du commerce
* Portail d’Internet
rdf:langString
인터넷 마케팅 분야에 있어서, 전환율(conversion rate, 다른 말로 컨버전율, 전환률)이란 웹사이트를 방문한 사람 중, 소정의 유도된 행위를 한 방문자의 비율을 말한다. 유도된 행위란, 예를 들면, 무언가를 구매한다든가 사이트의 핵심 문서를 읽는다든가, 무언가를 다운로드받는다든가 하는 행위를 말한다. 전환율은 전환수를 방문자수로 나누어 계산한다. 보통 퍼센티지 단위를 쓴다.
rdf:langString
Nel marketing su internet il tasso di conversione (conversion rate) è la percentuale di visitatori unici che hanno effettuato una specifica azione che l'inserzionista ha definito essere l'obiettivo della campagna.
rdf:langString
Konverteringsgrad är ett begrepp som främst används inom digital marknadsföring som ett mått på den andel besökare som genomför en handling. Konverteringsgrad beräknas när ett företag vill få reda på om dess försäljning, eller marknadsföringskampanjer är effektiva. Eftersom konverteringsgraden tillsammans med antalet besökare är de två enskilda faktorer som man kan påverka för att öka sin försäljning, har många företag av naturliga skäl ett stort intresse av att mäta och förbättra dessa siffror. Konverteringsgrad är, enkelt uttryckt, en kvantifiering av hur bra försäljningen går. Speciellt intressant kan det vara att studera konverteringsgrad när man genomför förändringar på en webbplats eller i en nätbutik. Även vid så kallad ”split testing” (man testar och ställer minst två olika alternativ mot varandra) kan konverteringsgraden vara bra att känna till. Konverteringsgraden räknas ut genom att dividera antalet unika besökare till en enskild sida (ex. startsidan på en webbplats, eller en produktsida i en nätbutik) med antalet unika besökare som genomförde en viss handling (ex. antalet unika besökare som slutförde ett köp). Exempel: 3500 unika besökare har besökt produktsida A i en nätbutik, under de senaste 7 dagarna. 120 av dessa unika besökare, genomförde en transaktion från produktsida A under de senaste 7 dagarna. För att räkna ut Konverteringsgraden dividerar du antalet besökare som slutfört ett köp (120st) med antalet unika besökare till produktsida A (3500st). Uträkningen: 120 (genomförda transaktioner) / 3500 (unika besökare) = 0.0342*100 = 3.42% Produktsida A har alltså en konverteringsgrad på 3.42% — vilket betyder att du kan förutspå att ca 3.42% av alla besökare som besöker produktsida A kommer att genomföra ett köp. Genom att räkna ut konverteringsgraden kan du få ett mått på hur effektiv din webbsida eller nätbutik är på att skapa intäkter, och bättre förutspå framtida intäkter.
rdf:langString
Конверсия в интернет-маркетинге — это отношение числа посетителей сайта, выполнивших на нём какие-либо целевые действия (скрытые или прямые указания рекламодателей, продавцов, создателей контента — покупку, регистрацию, подписку, посещение определённой страницы сайта, переход по рекламной ссылке), к общему числу посетителей сайта, выраженное в процентах. Например: у вас имеется интернет-магазин по продаже какой-либо продукции. Допустим, что в сутки на него заходит 500 уникальных посетителей. В течение этих суток в вашем магазине совершается 7 разных покупок. Чтобы найти конверсию, количество покупок делится на количество посетителей: 7/500 = 0,014 = 1,4 %. Успешная конверсия по-разному трактуется продавцами, рекламодателями или поставщиками контента. К примеру, для продавца успешная конверсия будет означать операцию покупки потребителем, который заинтересовался в продукте, нажав на соответствующий рекламный баннер. Для поставщика контента успешная конверсия может быть регистрацией посетителей на сайте, подпиской на почтовую рассылку, скачиванием программного обеспечения или какими-либо другими действиями, ожидаемыми от посетителей.
rdf:langString
Конверсія в інтернет-маркетингу — це відношення числа відвідувачів сайту, які виконали на ньому якісь цільові дії (приховані або прямі вказівки рекламодавців, продавців, творців контенту — придбання, реєстрацію, підписку, відвідування певної сторінки сайту, перехід по рекламному посиланню), до загального числа відвідувачів сайту, виражене у відсотках. Наприклад: у вас є інтернет-магазин з продажу будь-якої продукції. Припустимо, що в добу на нього заходить 500 унікальних відвідувачів. Протягом доби у вашому магазині здійснюється 7 різних покупок. У цьому випадку відсоток конверсії відвідувачів і покупців дорівнює 1,4: (7 покупок/500 відвідувачів)*100 %=1,4 %. Успішна конверсія по-різному трактується продавцями, рекламодавцями або постачальниками контенту. Наприклад, для продавця успішна конверсія буде означати операцію покупки споживачем, який зацікавився в продукті, натиснувши на відповідний рекламний банер. Для постачальника контенту успішна конверсія може бути реєстрацією відвідувача на сайті, підпискою на поштову розсилку, скачуванням програмного забезпечення або які-небудь інші дії, що очікуються від відвідувачів.
xsd:nonNegativeInteger
67