Christ with the Cross

http://dbpedia.org/resource/Christ_with_the_Cross

Christ with the Cross or Christ with the Cross and a Monk is a 1518 oil on panel painting by Moretto da Brescia, now in the Accademia Carrara in Bergamo. It is first recorded in 1859, when it was in the collection of Gugliemo Lochis, an inhabitant of Brescia, where it was misattributed to Titian - no previous owners are known. The first study of the work came in 1886 restored the correct attribution and dated it to Moretto's youth. rdf:langString
Cristo con la croce e un devoto è un dipinto a olio su tavola (78x62 cm) del Moretto, databile al 1518 e conservato nell'Accademia Carrara di Bergamo. Rientra fra le opere giovanili dell'autore, ma contiene già alcuni elementi compositivi caratteristici della sua produzione futura. Abbastanza ricco e complesso è anche il significato interno dell'opera, basato soprattutto sul tema della salvazione individuale. Il dipinto è noto alla storiografia solamente dal 1859 e non si è a conoscenza di precedenti destinazioni o proprietari. rdf:langString
rdf:langString Christ with the Cross
rdf:langString Cristo con la croce e un devoto
xsd:integer 62296575
xsd:integer 1006454290
rdf:langString Christ with the Cross or Christ with the Cross and a Monk is a 1518 oil on panel painting by Moretto da Brescia, now in the Accademia Carrara in Bergamo. It is first recorded in 1859, when it was in the collection of Gugliemo Lochis, an inhabitant of Brescia, where it was misattributed to Titian - no previous owners are known. The first study of the work came in 1886 restored the correct attribution and dated it to Moretto's youth.
rdf:langString Cristo con la croce e un devoto è un dipinto a olio su tavola (78x62 cm) del Moretto, databile al 1518 e conservato nell'Accademia Carrara di Bergamo. Rientra fra le opere giovanili dell'autore, ma contiene già alcuni elementi compositivi caratteristici della sua produzione futura. Abbastanza ricco e complesso è anche il significato interno dell'opera, basato soprattutto sul tema della salvazione individuale. Il dipinto è noto alla storiografia solamente dal 1859 e non si è a conoscenza di precedenti destinazioni o proprietari.
xsd:nonNegativeInteger 1085

data from the linked data cloud