Christ with Moses and Solomon

http://dbpedia.org/resource/Christ_with_Moses_and_Solomon

Christ with Moses and Solomon is a 1541-1542 oil on canvas painting by Moretto da Brescia, displayed on the altar of the Most Holy Sacrament in the collegiate church of Santi Nazaro e Celso in Brescia, the artist's home town. It has been the altarpiece for that altar throughout the historical record, from Bernardino Faino's mention of it in 1630 to the present day. rdf:langString
Cristo in passione con Mosè e Salomone è un dipinto a olio su tela centinata (290x198 cm) del Moretto, databile al 1541-1542 e conservato nella collegiata dei Santi Nazaro e Celso a Brescia, all'altare del Santissimo Sacramento, il terzo a destra. rdf:langString
rdf:langString Christ with Moses and Solomon
rdf:langString Cristo in passione con Mosè e Salomone
xsd:integer 62296784
xsd:integer 1006624354
rdf:langString Christ with Moses and Solomon is a 1541-1542 oil on canvas painting by Moretto da Brescia, displayed on the altar of the Most Holy Sacrament in the collegiate church of Santi Nazaro e Celso in Brescia, the artist's home town. It has been the altarpiece for that altar throughout the historical record, from Bernardino Faino's mention of it in 1630 to the present day. The parish archive contains 18th century documents referring to lost earlier documents, including a 1720 note mentioning a contract dated of 4 May 1541 in which took on "Alessandro Moretto ... to make the Altarpiece (for the [chapel of the] Most Holy Sacrament), and to complete it and put it in place the following year". A 1768 note also mentions this contract and states the painting was delivered on time in 1542.
rdf:langString Cristo in passione con Mosè e Salomone è un dipinto a olio su tela centinata (290x198 cm) del Moretto, databile al 1541-1542 e conservato nella collegiata dei Santi Nazaro e Celso a Brescia, all'altare del Santissimo Sacramento, il terzo a destra. L'opera, spesso giudicata di bassa qualità e tensione spirituale dalla critica storica e moderna, si colloca nella piena maturità artistica del pittore e cede ormai il passo a forme più manieriste, perdendo molte caratteristiche dell'arte rinascimentale giovanile. Eseguita su commissione della scuola del Santissimo Sacramento attiva nella chiesa, possiede un accento notevolmente didattico, dato in particolare dalle iscrizioni sulle lapidi rette dai personaggi.
xsd:nonNegativeInteger 2228

data from the linked data cloud