Annunciation (Moretto)

http://dbpedia.org/resource/Annunciation_(Moretto)

L'Annunciazione è un dipinto a olio su tavola (42 × 58 cm) del Moretto, databile al 1535-1540 e conservato nella Pinacoteca Tosio Martinengo a Brescia. La tavola è stata giudicata dalla critica come uno dei migliori dipinti del pittore, "unico nella produzione minore del Moretto" per composizione, preziosità dei colori e senso religioso trasmesso, il tutto fondato su toni argentini e sommessi. rdf:langString
Annunciation is a 1535–1540 oil on panel painting by Moretto da Brescia, now in the Pinacoteca Tosio Martinengo in Brescia, having been left to the city collection by count in 1832 – no previous owners are known. Its small dimensions mean it was probably painted for a home or clergy house rather than a church. Several replicas and copies are known, some of which are now lost. rdf:langString
rdf:langString Annunciation (Moretto)
rdf:langString Annunciazione (Moretto)
xsd:integer 62273707
xsd:integer 1073258708
rdf:langString Annunciation is a 1535–1540 oil on panel painting by Moretto da Brescia, now in the Pinacoteca Tosio Martinengo in Brescia, having been left to the city collection by count in 1832 – no previous owners are known. Its small dimensions mean it was probably painted for a home or clergy house rather than a church. Several replicas and copies are known, some of which are now lost. Art historians adjudge it one of the artist's best works, "unique in the small oeuvre of Il Moretto" for its composition, colours and religious sense, all based on silvery and subdued tones. It is well-preserved – its first analysis in 1871 by Joseph Archer Crowe and Giovanni Battista Cavalcaselle called it a "fine and gracious painting and, even rarer, all in a good state of conservation". Pietro Da Ponte reinforced this in 1898, calling it a "small but very gracious and quite well-conserved work".
rdf:langString L'Annunciazione è un dipinto a olio su tavola (42 × 58 cm) del Moretto, databile al 1535-1540 e conservato nella Pinacoteca Tosio Martinengo a Brescia. La tavola è stata giudicata dalla critica come uno dei migliori dipinti del pittore, "unico nella produzione minore del Moretto" per composizione, preziosità dei colori e senso religioso trasmesso, il tutto fondato su toni argentini e sommessi.
xsd:nonNegativeInteger 4157

data from the linked data cloud