Andrew Ryan (BioShock)

http://dbpedia.org/resource/Andrew_Ryan_(BioShock) an entity of type: Thing

Andrew Ryan is a fictional character in the BioShock video game series developed by Irrational Games. He serves as the primary antagonist of the first half of the first BioShock and a minor character in its sequel, BioShock 2 and its prequel, BioShock Infinite: Burial at Sea. Ryan is portrayed as an idealistic business magnate in the 1940s and 1950s; seeking to avoid scrutiny from governments and other oversight, he ordered the secret construction of an underwater city, Rapture. When civil war sees Ryan's vision for a utopia in Rapture collapse into dystopia, he descends into reclusiveness and paranoia. After his victory in the war, he becomes increasingly ruthless in his control over the remaining inhabitants of the city. rdf:langString
Andrew Ryan (nato come Андрей Раяновский) è un personaggio immaginario nella serie di videogiochi BioShock sviluppata da Irrational Games. È il principale antagonista della prima metà del primo capitolo della saga ed è un personaggio secondario nel suo sequel BioShock 2. Ryan è un magnate degli affari fortemente idealista che negli anni 1940 e '50, cercando di evitare il controllo dei governi e altre problematiche (come il rischio di una guerra nucleare), ordinò la costruzione, nella più totale segretezza, di una città sottomarina chiamata Rapture. Fondata su una visione fortemente liberista, l'utopica visione di Ryan collassò rapidamente in una distopia e, a causa di ciò, lui occultò la sua presenza utilizzando eserciti di umani mutati ("Ricombinanti") per difendersi e combattere contro c rdf:langString
rdf:langString Andrew Ryan (BioShock)
rdf:langString Andrew Ryan
rdf:langString Andrew Ryan
rdf:langString Andrew Ryan
xsd:integer 19759969
xsd:integer 1124582942
rdf:langString Andrew Ryan in BioShock
rdf:langString BioShock
rdf:langString BioShock Infinite: Burial at Sea
rdf:langString Andrew Ryan is a fictional character in the BioShock video game series developed by Irrational Games. He serves as the primary antagonist of the first half of the first BioShock and a minor character in its sequel, BioShock 2 and its prequel, BioShock Infinite: Burial at Sea. Ryan is portrayed as an idealistic business magnate in the 1940s and 1950s; seeking to avoid scrutiny from governments and other oversight, he ordered the secret construction of an underwater city, Rapture. When civil war sees Ryan's vision for a utopia in Rapture collapse into dystopia, he descends into reclusiveness and paranoia. After his victory in the war, he becomes increasingly ruthless in his control over the remaining inhabitants of the city. Ryan was created by Irrational Games' Ken Levine, based on figures like Ayn Rand, Howard Hughes, Charles Foster Kane, and Walt Disney. The character has received significant praise from critics, with Electronic Gaming Monthly ranking him ninth on their list of top ten video game politicians. He is voiced by Armin Shimerman, whose voice acting was cited as one of the contributing factors to the success of BioShock as it won "Best Use of Sound" from IGN. Ryan has been compared to several different real-life and fictional figures, and his world of Rapture compared to the world of Galt's Gulch in the Ayn Rand novel Atlas Shrugged.
rdf:langString Andrew Ryan (nato come Андрей Раяновский) è un personaggio immaginario nella serie di videogiochi BioShock sviluppata da Irrational Games. È il principale antagonista della prima metà del primo capitolo della saga ed è un personaggio secondario nel suo sequel BioShock 2. Ryan è un magnate degli affari fortemente idealista che negli anni 1940 e '50, cercando di evitare il controllo dei governi e altre problematiche (come il rischio di una guerra nucleare), ordinò la costruzione, nella più totale segretezza, di una città sottomarina chiamata Rapture. Fondata su una visione fortemente liberista, l'utopica visione di Ryan collassò rapidamente in una distopia e, a causa di ciò, lui occultò la sua presenza utilizzando eserciti di umani mutati ("Ricombinanti") per difendersi e combattere contro coloro che volevano la sua fine, incluso il protagonista, Jack, del primo videogioco. Ryan è stato creato da Ken Levine di Irrational Games ed è stato basato su personaggi reali e fittizi come: Ayn Rand, Howard Hughes, Charles Foster Kane e Walt Disney. Il personaggio ha ricevuto elogi significativi dalla critica, con Electronic Gaming Monthly che lo ha incluso nella lista dei dieci migliori politici apparsi nei videogiochi. Nella versione originale è doppiato da Armin Shimerman, il cui doppiaggio è stato citato come uno dei fattori che hanno contribuito al successo di BioShock, mentre nella versione italiana è doppiato da Diego Sabre.
xsd:string BioShock (2007)
xsd:nonNegativeInteger 50288

data from the linked data cloud