Albert Balink

http://dbpedia.org/resource/Albert_Balink an entity of type: Thing

Albert Balink (3 August 1906 – 8 February 1976) was a Dutch journalist and filmmaker who contributed to early Indonesian cinema. Born in the Netherlands, he began a career in film journalism in the Dutch East Indies. A self-taught filmmaker, in the mid-1930s, he released a documentary and two feature films, before immigrating to the United States and resuming his journalistic career. rdf:langString
Albert Balink (3 Agustus 1906 – 1 Februari 1976) adalah seorang jurnalis dan sutradara Indo yang aktif dalam sinema Hindia Belanda pada tahun 1930-an. Lahir di Belanda, dia mulai kariernya sebagai jurnalis di Hindia Belanda dan banyak menulis tentang film. Setelah belajar dari buku, pada pertengahan dekade 1930-an ia menggarap sebuah film dokumenter serta dua film cerita. Pada tahun 1938 ia pergi ke Amerika Serikat dan menikah, serta menjadi redaktur majalah The Knickerbocker. Kedua film ceritanya, Pareh (1936) dan Terang Boelan (1937), dianggap film-film terpenting dari Hindia Belanda pada tahun 1930-an. rdf:langString
Albert Balink ('s-Hertogenbosch, 3 agosto 1906 – Pensacola, 8 febbraio 1976) è stato un regista e giornalista olandese, naturalizzato statunitense. Sebbene l'esigua filmografia, fu la più importante figura del pre-occupazione giapponese. Nato nei Paesi Bassi, lavorò nelle Indie orientali olandesi come giornalista scrivendo molto sul cinema. Dopo aver appreso il mestiere dai libri, a metà degli anni trenta realizzò un documentario, seguito da due film. Nel 1938 emigrò negli Stati Uniti e si sposò, fondando e diventando l'editore di The Knickerbocker. I suoi due film, Pareh - Il canto della risaia (1936) e Terang Boelan (1937), sono considerati i più importanti delle Indie orientali olandesi di quel periodo, per la loro fortuna sia commerciale sia culturale. rdf:langString
rdf:langString Albert Balink
rdf:langString Albert Balink
rdf:langString Albert Balink
rdf:langString Albert Balink
rdf:langString Albert Balink
rdf:langString Pensacola, Florida, United States
xsd:date 1976-02-08
rdf:langString 's-Hertogenbosch, Netherlands
xsd:date 1906-08-03
xsd:integer 36528632
xsd:integer 1123936603
rdf:langString A Dutch man looking at the camera and smiling; the image is in poor condition
xsd:date 1906-08-03
<second> 1930.0
xsd:date 1976-02-08
rdf:langString Dutch
rdf:langString
rdf:langString Pareh
rdf:langString Terang Boelan
rdf:langString Journalist, filmmaker
<second> -1950.0
rdf:langString Albert Balink (3 August 1906 – 8 February 1976) was a Dutch journalist and filmmaker who contributed to early Indonesian cinema. Born in the Netherlands, he began a career in film journalism in the Dutch East Indies. A self-taught filmmaker, in the mid-1930s, he released a documentary and two feature films, before immigrating to the United States and resuming his journalistic career.
rdf:langString Albert Balink (3 Agustus 1906 – 1 Februari 1976) adalah seorang jurnalis dan sutradara Indo yang aktif dalam sinema Hindia Belanda pada tahun 1930-an. Lahir di Belanda, dia mulai kariernya sebagai jurnalis di Hindia Belanda dan banyak menulis tentang film. Setelah belajar dari buku, pada pertengahan dekade 1930-an ia menggarap sebuah film dokumenter serta dua film cerita. Pada tahun 1938 ia pergi ke Amerika Serikat dan menikah, serta menjadi redaktur majalah The Knickerbocker. Kedua film ceritanya, Pareh (1936) dan Terang Boelan (1937), dianggap film-film terpenting dari Hindia Belanda pada tahun 1930-an.
rdf:langString Albert Balink ('s-Hertogenbosch, 3 agosto 1906 – Pensacola, 8 febbraio 1976) è stato un regista e giornalista olandese, naturalizzato statunitense. Sebbene l'esigua filmografia, fu la più importante figura del pre-occupazione giapponese. Nato nei Paesi Bassi, lavorò nelle Indie orientali olandesi come giornalista scrivendo molto sul cinema. Dopo aver appreso il mestiere dai libri, a metà degli anni trenta realizzò un documentario, seguito da due film. Nel 1938 emigrò negli Stati Uniti e si sposò, fondando e diventando l'editore di The Knickerbocker. I suoi due film, Pareh - Il canto della risaia (1936) e Terang Boelan (1937), sono considerati i più importanti delle Indie orientali olandesi di quel periodo, per la loro fortuna sia commerciale sia culturale.
xsd:nonNegativeInteger 12050
xsd:gYear 1950
xsd:gYear 1920
xsd:gYear 1906
xsd:gYear 1976

data from the linked data cloud